Společnost


Zelená elektřina s.r.o.

Počet nahlášených stížností:53
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

60%
40%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#70195Převedení pod ELGas, nedodaní posledních vyučtování za elektřinu,

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 17 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.09.2023, před rokem

Ondřej Helešic

Znění stížnosti

Dobrý den,

za loňský rok mi nebylo dodáno vyúčtování po sloučení společnosti se společností ELGas, po přečtení několika podobných zkušeností, jdu za Vámi s dotazem. Společnost jsem 3x upozorňoval na nedodaní vyúčtování za poslední 2roky. Dne 08.09.2023 posledně s žádostí o dodání na emailovou schránku.
Ovšem neúspěšně. Vzhledem k astronomické částce kterou si účtují za zálohy (3600,-/měsíc byt 3+1 ve kterém jsem sám) se obávám, že během těchto dvou let tam vznikl přeplatek který se bude pohybovat v desetitisícové částce. Nevím na koho se mám obrátit jak dále postupovat a co dále dělat, když ani hrozba toho, že tuto situaci budu dále řešit už přes ERU pokud mi nebude dodáno vyúčtování a přeplatek.


Požadované řešení

Přeposlané vyúčtování, doplacení přeplatku na účet. Okamžité odstoupení od smlouvy a převedení pod jiného dodavatele.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2023 09:48, před rokem

Fúzí společnosti Zelená elektřina s.r.o. dochází k přechodu práv a povinností této společnosti, na jejího právního nástupce, kterým je ELGAS Energy, s.r.o.

Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Ukončení dodávek od ELGAS Energy, s.r.o:
Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.11.2023 13:21, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2024 10:06, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.