Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 8 |
Objednal jsem si u společnosti DER Turistik CZ a.s. zájezd číslo: *** z odjezdem 12.9.2023. Měl jsem problém s uhrazením zájezdu přes platformu GoPay, takže jsem poslal peníze převodem a v pátek 8.9.2023 mi bylo strženo z účtu 45 980,-. Do dnešní doby jsem neobdržel na email informace o zájezdu, letenky apod., takže jsem nemohl odletět a chtěl bych se zeptat co mohu v této situaci dělat?
Děkuji
zájezd číslo: ***
Požaduji vrácení alespoň 50% z celkové ceny zájezdu a řádné vysvětlení
|
Tweet |
Podle § 2525 občanského zákoníku vydá pořadatel zájezdu zákazníkovi při uzavření smlouvy či bezprostředně po jejím uzavření doklad o smlouvě (potvrzení o zájezdu) v textové podobě.
Pořadatel doručí zákazníkovi vhodným způsobem nejpozději sedm dnů před zahájením zájezdu další podrobné a pro zákazníka důležité údaje o všech skutečnostech, které zná, nejsou-li již obsaženy ve smlouvě nebo v potvrzení o zájezdu, anebo v katalogu, který zákazníkovi předal. Těmito údaji jsou zejména plánované časy odjezdu, popřípadě lhůty pro odbavení, plánované časy zastávek, dopravní spojení a příjezd.
Ve stejné lhůtě předá pořadatel zákazníkovi nezbytné stvrzenky, poukázky a přepravní doklady, zejména letenku, poukaz k ubytování nebo stravování, doklad nutný pro poskytnutí fakultativních výletů nebo jiný doklad, jehož je pro uskutečnění zájezdu třeba.
Pokud je smlouva uzavřena v době kratší než sedm dnů před zahájením zájezdu, splní pořadatel povinnosti popsané výše již při uzavření smlouvy.
Jestliže pořadatel ani sedmý den před zahájením zájezdu neposkytne zákazníkovi doplňující informace nebo doklady, dopouští se porušení své povinnosti.
Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si dodání pokynů i jejich správnost ověřili a případně včas informovali společnost, aby mohla sjednat nápravu.
Podle komentářové literatury platí, že nedodání pokynů na cestu včas je důvodem pro odstoupení od smlouvy a spotřebitel by tak mohl žádat vrácení finančních prostředků. Poruší-li navíc smluvní strana svou povinnosti, může poškozená strana po škůdci požadovat navíc i škodu z toho vzniklou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.