Počet nahlášených stížností: | 466 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 8 |
Dobrý den, v prodejně Tesco jsem zakoupila mletý mák "Tesco Blue Poppy Seeds Ground, který nemá na obalu uvedeno složení. Zakoupila jsem ho v domnění, že se jedná o 100% mák, jelikož na obalu není uvedeno jinak. Na e-shopu TEsco jsem nyní zjistila, že výrobek je s cukrem. Nemělo by být složení na obalu uvedeno?
https://nakup.itesco.cz/groceries/cs-CZ/products/2005100547297
Děkuji Zahradníková
https://nakup.itesco.cz/groceries/cs-CZ/products/2005100547297
vysvětlení/náprava
|
Tweet |
Potraviny v EU musí obsahovat přesné, snadno viditelné a srozumitelné, neklamavé a nesmazatelné informace o prodávané potravině či nápoji. Mezi tyto informace patří mimo jiné také seznam obsažených složek (včetně přísad).
Před seznamem složek musí být uvedeno sousloví, které obsahuje slovo „složení". Seznam musí obsahovat všechny složky dané potraviny v sestupném pořadí podle hmotnosti a označené jejich oficiálním názvem. Seznam složek může být však vypuštěn například u potravin, které sestávají z jediné složky, pokud je název potraviny totožný s názvem složky, nebo název potraviny umožňuje určit povahu složky bez rizika záměny (viz čl. 19 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1169/2011).
Více informací o označování potravin nalezne spotřebitel zde: https://europa.eu/youreurope/business/product-requirements/food-labelling/general-rules/index_cs.htm.
Ohledně stížnosti na složení produktu se spotřebitel může obrátit na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci. Pokud se spotřebitel domnívá, že produkt byl špatně označen, může podat k SZPI podnět ke kontrole. Informace o způsobu podání podnětu nalezne spotřebitel zde: https://www.szpi.gov.cz/clanek/jak-podat-podnet-ke-kontrole.aspx.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.