Společnost


Wizz Air Hungary Ltd.

Počet nahlášených stížností:32
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#70212Reklamace poškození zavazadla u letecké společnosti WIZZ

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 16 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.09.2023, před rokem

Pavel Kučera

Znění stížnosti

Dobrý den,
nedaří se mi dokončit reklamaci ze strany špatné odezvy letecké společnosti WIZZ.

Zasílal jsem veškerou dokumentaci o poškození zavazadla společnosti WIZZ a sprostředkovateli Letuška.cz. Let Bukureště RO do Prahy ***, kde mi poškodili kufr natolik, že je neopravitelný. Jediný co mi odepsali je tohle: že si mám kufr nechat opravit a nebo zaslat vyjádření opravce kufrů k ceně zavazadla.
Odpověděl, jsem jim a zaslal jsem dokumentaci, ale od té doby se mi vrací email jako nedoručitelný ze strany příjemce z důvodu přeplnění emailové schránky. Nemohu se s nimi spojit.

Dnes mi přišla tato zpráva - viz níže.

Prosím o pomoc kompenzace v této stížnosti nebo prosím o nápomoc s kontaktováním společnosti WIZZ. Zdá se mi, že letecká společnost WIZZ má systém nastaven tak, aby se vyhnula jakýkoliv odpovědnosti za poškozené zavazadla.

Děkuji za pomoc

S úctou
Pavel Kučera

Dear Kucera Pavel,

Please be informed that we are waiting for your response before we can continue with the resolution of your case.

Kindly let us know if your problem has been resolved in the meantime. In case we do not receive a reply from you, we will mark this case as closed in 5 days.

Best regards,


Produkt

Reklamace poškozeného zavazadla


Požadované řešení

Úhrada ceny poškozeného kufru.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2023 11:42, před rokem

Podle čl. 17 odst. 2 Montrealské úmluvy odpovídá dopravce za vzniklou škodu v případě zničení nebo ztráty nebo poškození zapsaného zavazadla, jestliže se událost, která způsobila zničení nebo ztrátu nebo poškození, stala na palubě letadla a nebo kdykoli v době, kdy zapsané zavazadlo bylo pod kontrolou dopravce. Dopravce neodpovídá za situaci, kdy zavazadlo nebo zásilka byla vadně zabalena, přepravu provedla jiná osoba než dopravce nebo agenti působící v letecké dopravě, za škody vzniklé vlastní vadou či kvalitou přepravované zásilky, škody vzniklé válkou či následky ozbrojeného konfliktu a škody způsobené zásahem úředního orgánu provedeného v souvislosti s příchodem, odchodem nebo tranzitem zásilky.

V případě poškození musí spotřebitel uvědomit dopravce o poškození neprodleně, jakmile je zjistí, nebo nejpozději do sedmi dnů ode dne převzetí v případě zapsaného zavazadla. Každá reklamace musí být učiněna písemně a předána nebo zaslána ve lhůtě uvedené výše.

Lhůta pro posouzení a vyčíslení škody poškozeného zavazadla není přesně stanovena. Měla by být však přiměřená.

Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Tato pravidla jsou závazná i pro společnost, která vyřizuje reklamaci za dopravce.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Maďarsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.11.2023 13:26, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2024 10:08, před 12 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.