Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#70217Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 13 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.09.2023, před rokem

Stanislav Třešňák

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 25.6.2022 jsem koupil ojeté auto (Kia Sportage IV) v teplické pobočce AAA Auto. Dne 23.5.2023 se začala projevovat vada. První příznaky byly spojené s vibracemi při jízdě. Kontaktoval jsem autorizovaný servis ASAS Kia v Mostě. Auto bylo přistavěno do servisu 21.6.2023 z kapacitních důvodu servisu. Po cca dvou měsících byla zjištěna závada na převodovce. Vznikla za neodborné opravě převodovky - opačné nasazené asymetrické ložisko a použití neoriginálních šroubů. Jelikož autům nerozumím mohu s klidnou duši říct, že z mé strany tato oprava neproběhla, tudíž asi předchozí majitel. V předávacím protokolu je uvedeno, že převodovka má standartní chod bez závad a ani diagnostika v servisu neodhalila mechanickou závadu a to ani při garanční prohlídce. Důvod zamítnuto reklamace je uvedeno, že jsem nestihl podat žádost o reklamaci včas, tedy do jednoho roku od koupi. Nejde mi do hlavy, že mi není uznána reklamace zpětně protože jsem čekal na vyjádření autorizovaného servisu zda bude nutné podávat reklamaci či nikoli. Po neuznané reklamaci jsem kontaktoval prodejce opět ten přes svého reklamačního technika oznámil opětovné negativní stanovisko. Oprava je vyčíslena na 172 397 kč. Kdyby to byla zanedbatelná částka, neřeším, ale musela být vyměněna kompletně celá převodovka. Přiznávám, ani prodejce ani já jsme nemohli tušit, že je v autě tato skrytá závada po neodborné manipulaci. Původně jsem chtěl uplatnit nárok na proplacení celé částky, dnes už vím, že 50 000 mi proplatí pojišťovna. Tudíž nepožadují plnou spoluúčast.

S pozdravem

Stanislav Třešňák


Produkt

Kia Sportage IV Wagon, rok výroby 2019, nájezd km 44777, druhý majitel.


Požadované řešení

Spoluúčast na zaplacení opravy vozu. Celková částka 172397 může být ponížená o proplacení od pojišťovny, 50000. Nová částka pro spoluúčast na plátně za opravu je 122239.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2023 12:20, před rokem

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Obecně platí, že spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. V případě koupě použité věci, mohou strany zkrátit tuto dobu až na jeden rok. Zkrácenou dobu trvání odpovědnosti za vady je však třeba vyznačit v dokladu o koupi. Uvede-li prodávající v dokladu o zakoupení například pouze 6 měsíců, nebude se k tomu přihlížet a bude platit nejnižší přípustné zkrácení.

Lhůta, po kterou lze právo z vad uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Spotřebitel má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (§ 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). S ohledem na zásadu zákazu zneužití práva doporučujeme reklamaci uplatňovat vždy neprodleně poté, co spotřebitel vadu věci zjistí. Spotřebitel bude muset vždy prokázat, že věc byla vadná již během prvního roku od převzetí.

Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.10.2023 12:21, před rokem

Vážený pane Třešňáku,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Vada na vozidle v době prodeje nebyla, reklamoval jste až po uplynutí 14 měsíců . Za uvedenou vadu tak společnost nenese odpovědnost.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.11.2023 14:48, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.11.2023 12:56, před rokem


Stanislav Třešňák

Dobrý den,

předem se chci omluvit, že jsem nereagoval hned, nevšiml jsem si mailu o Vaší reakci.
Dle vyjádření servisu, u kterého jsem nechával vůz opravovat, podotýkám, že se jedná o autorizovaný servis Kia, protokol mohu dodat, vada vznikla neodbornou opravou, tudíž vada v době koupi vozu byla, jen se neprojevila tak aby mohla být zjistitelná. Dle předávacího protokolu společnosti měla převodovka běžný chod, netuším jak moc si prověřujete stav důležitých součástek vozu, jestli jen jízdou a diagnostikou nebo i detailním náhledem zda je součástka opravdu v pořádku. Z mého pohledu se tedy jedná o skrytou vadu, která byla na vozidle, jen se v době prodeje neprojevila tak aby byla zjistitelná. Pokud se budeme bavit o lhůtě na podání reklamace, tak je to přesně 14 měsíců od koupi vozu. Smlouva byla uzavřena 25.6.2022 a reklamace podána 25.8.2023.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2023 14:23, před rokem

Děkujeme stranám za vyjádření.

Jak uvádíme výše spotřebitel může uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl.

Jelikož společnost trvá na zamítnutí reklamace, doporučujeme spotřebiteli, aby se obrátil na advokáta z důvodu přezkoumání smlouvy a následného rozporování reklamace, případně na Českou obchodní inspekci.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby nás mohl informovat, jaký bude jeho další postup.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2023 10:48, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2024 12:50, před 12 měsíci

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.