Počet nahlášených stížností: | 183 |
Z toho za letošní rok: | 11 |
Stále v řešení: | 19 |
Nedodané zboží.
Klamavá reklama (dodací termín), zákazník uveden v omyl - v patičce česká společnost
Vesta Active s.r.o.
IČO: 17274079
DIČ: CZ17274079
Adresa společnosti:
Na Folimance 2155/15, Vinohrady (Praha 2), 120 00 Praha
Eshop na doméně: www.rivalenti.cz, komunikace probíhá na stejné doméně v českém jazyce: zakaznici@rivalenti.cz, české tel. číslo: Telefonní linka +420 211 221 926. V případě sporu se zákazníkem eshop v českém jazyce odmítá respektovat české zákony, odkazuje, že ve VOP je uveden jako poskytovatel platformy podnikatel se sídlem v Arabských emirátech. Eshop se ve všech ohledech tváří jako český eshop a nabízí svoje zboží českým zákazníkům (v českých korunách, na české doméně, v českém jazyce, v českém internetovém prostředí, reklama cílená na české zákazníky).
SPOR: ani po 2 měsících od potvrzení přijetí platby eshopem nebylo dodáno všechno zboží (dodán jen 1 artikl, chybí dodat 3).
Jako kupující jsem po 2 měsících žádala emailem vrátit částku za nedodané zboží a bylo mi sděleno: ..."moc nás to mrzí, ale v obchodních podmínkách, se kterými souhlasíte potvrzením a odesláním objednávky, uvádíme, že naše česká společnost není provozovatelem platformy, ale pouze lokálním administrátorem platformy pro ČR/SK trh". https://rivalenti.cz/obchodni-podminky-2/ Nejsme tedy přímým prodejcem, ale nákupní galerií.
---------
Vážený zákazníku,
za Vaši zásilku jsme již zaplatili dodavateli.
Potvrzením objednávky jste souhlasil/a s tím, že po jejím uhrazení již zrušit nejde.
( Zákazník tedy souhlasí s tím, že pokud si objednávkou není jistý, tak se zaplacením objednávky vyčká do chvíle než si ověří, že danou objednávku opravdu chce uskutečnit).
Vzhledem ke konceptu naší platformy je objednávka, která byla uhrazena okamžitě odeslána dodavateli, který jí potvrdí a začne ihned pracovat na jejím odeslání. Pokud by to tak nebylo, mohli bychom Vám vrátit peníze na účet. V tomto případě to bohužel není možné, moc nás to mrzí.
Rekapitulace: nelze odstoupit od kupní smlouvy, nelze žádat peníze za nedodané zboží při nedodržení dodací lhůty. Ani nevím, s kým komunikuji (v českém jazyce, jejich email na české doméně - ale tvrdí, že nejsou provozovatelem eshopu).
PO této zkušenosti jsem zadala do vyhledávače tento eshop a jeho recenze. Nestačila jsem se divit, kolik zákazníků má stejnou zkušenost. Jak je možné, že tento eshop stále prodává českých zákazníkům? Tímto se tedy připojuji k podvedeným zákazníkům (dluží mi za nedodané zboží 447 Kč (sází zřejmě na to, že nás je hodně podvedených, kterým dluží nižší částky) a nebudeme toto řešit. Jak to, že za podvodné jednáni nezodpovídá firma Vesta Active s.r.o.?
domácí potřeby a hračky v hodnotě 447 Kč
vrácení peněz za nedodané zboží.
|
Tweet |
Předně uvádíme, že Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove před těmito stránkami spotřebitele varuje.
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.
Dále uvádíme, že společnost Vesta Active s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako lokální administrátor pro ČR trh, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná přímo s prodejcem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce. Spotřebitel tak může svá práva uplatňovat přímo u společnosti Vesta Active s.r.o., nikoliv vůči společnosti sídlící v SAE.
Pokud nebylo dodáno zboží v odpovídajícím množství či zboží kompletní, jedná se o vadu, za kterou je odpovědný prodávající a je možné zboží reklamovat.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Společnost tedy musí prokázat, že spotřebitel převzal kompletní zásilku.
Reklamace je podaná již samotným oznámením podnikateli, že zboží je vadné (neúplné), například již napsáním e-mailu.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Odstoupit lze i pouze ohledně nedodaného kusu zboží.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Dopis je možné zaslat na adresu: Vesta Active s.r.o., Na Folimance 2155/15, 12000 Praha.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.