Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 61 |
Zásilkovna ZTRATILA mojí zásilku v hodnotě 2300,- - u zboží byla dobírka, takže cena je jasná. A vyplatili mi 300,-. V aplikaci mi nabízelo cena v případě poškození- věděla jsem, že zboží se poškodit nemůže, šlo o látkové nosítko pro miminko. O ztrátě balíčku nebylo nikde ani zmínka. Chtěla jsem kontakt na nadřízeného pracovníka, to mi nedají z důvodu ochrany osobních údajů. Katastrofa.
Nosítko značky TULA - free to grow, motiv just hanging
Aby mi vyplatili 2300,- co bylo jako doběrečné.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci, tak jak zde již spotřebitel podle popisu učinil. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Podle našeho názoru by se v tomto případě mělo postupovat podle ustanovení § 2567 občanského zákoníku, který stanoví, že při ztrátě nebo zničení zásilky nahradí dopravce cenu, kterou zásilka měla v době, kdy ji převzal. Podle § 1812 odst. 2 OZ platí, že k ujednáním odchylujícím se od ustanovení zákona stanovených k ochraně spotřebitele se nepřihlíží. To platí i v případě, že se spotřebitel vzdá zvláštního práva, které mu zákon poskytuje. Jiné orgány jako např. Česká obchodní inspekce však mohou být jiného názoru.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den, Kristýno, podle vašeho zásilka nebyla pojištěná. V takovém případě, pokud dojde ke ztrátě či poškození zásilky a bude uznána reklamace, obdržíte 300 Kč, jelikož takto je nastavena základní hodnota zásilky (https://files.packeta.com/web/files/Mezi_nami_kompletni_cenik-01-09-2023.pdf). Pokud je obsah zásilky hodnotnější, doporučujeme zásilku pojistit, aby byla v případě reklamace vyplacena adekvátní částka ve výši až 5 000 Kč. Pojištění se vztahuje na škodu všeobecně, ať už jde o ztrátu či poškození. Jedná se o standardní postup v souladu s našimi všeobecnými obchodními podmínkami (https://files.packeta.com/web/files/VOP_Mezinami_Zasilkovna.pdf). Nikča, tým Zásilkovny
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.