Společnost


Booking.com (Czech Republic) s.r.o.

Počet nahlášených stížností:124
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#70233Nezrušený pobyt

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 16 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.09.2023, před rokem

Lukáš Rouček

Znění stížnosti

Dobrý den,

vytvořil jsem rezervaci č.3373663238 na pobyt v Itálie. Měli jsme s rodinou naplánovanou cestu po Itálii a v půlce dovolené jsem musel se ženou zpět do ČR ze zdravotních důvodů. Jeden den byla ženy v nemocnici v Sieně. Následující pobyt jsem zrušil s uváděním poplatkem 325€ 2 dny před nástupem. Toto zrušení jsem provedl přes aplikaci a odcestoval zpět do ČR. Od bookingu mi přišla reakce o zrušení zájezdu se storno poplatkem. Po vyřešení zdravotního stavu mé ženy jsem začal zjišťovat proč mi nebyla vrácena zbylá částka 1350€. Po kontaktování info linky mi bylo sděleno že ubytovatel mé storno neakceptoval a tudíž nemám nárok na vrácení mé částky zpět. Namítal jsem a přeposílám jsem zrušení jak na booking tak na ubytovatele a bylo mi pouze sděleno, že se omlouvají za chybu a že mi nemůžou nijak pomoci. Poslal jsem oficiální reklamaci na booking.com, která je bez reakce. Po kontaktování ubytovatele jsem se dozvěděl, že měli v tomto období státní svátek a on nepracoval, proto zrušení nemohl akceptovat. U mé strany se to jeví jako podvod na zákazníka. Uzavřel jsem s bookingem kontrakt na zprostředkování zájezdu se storno podmínkami, které booking nedodržel a platbu mi zpět vracet prý nebude a jen se omlouvají za vzniklé problémy.

Děkuji za Vaši radu jak postupovat dále


Produkt

Nezrušená rezervace č. 3373663238


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2023 13:58, před rokem

Rezervační portál Booking.com je pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a provozovatel apartmánu. Za poskytnutí konkrétních poskytovaných služeb by měl primárně nést odpovědnost přímo poskytovatel služeb.

V bodě A8 obchodních podmínek společnosti je uvedeno, že pokud spotřebitel rezervaci zruší, bude se případný poplatek za zrušení a případné vrácení peněz odvíjet od podmínek poskytovatele služby týkajících se zrušení.

Pokud tedy v těchto podmínkách bylo stanoveno, že je možné rezervaci zrušit a byla zde uvedena konkrétní výše stornopoplatku, přičemž spotřebitel rezervaci řádně a včas zrušil, měla by mu být zbytková část platby vrácena.

Nevrácení peněz v souladu s podmínkami by mohlo být porušení smluvní povinnosti a druhá strana (v tomto případě tedy spotřebitel) by tak mohl po škůdci požadovat navíc i škodu z toho vzniklou.

Rezervační portál odpovídá pouze za přímé škody, které by spotřebitel skutečně utrpěl/a, zaplatil/a nebo které vznikly v souvislosti s prokazatelnými nedostatky při plnění povinností rezervačního portálu souvisejících s poskytováním služeb (např. pokud by portál uvedl nesprávné informace), a to do celkové výše celkové ceny vaší rezervace. Pokud tedy rezervační portál booking.com potvrdit zrušení smlouvy, mohl by spotřebitel požadovat vrácení finančních prostředků přímo po zprostředkovateli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Boooking.com (Czech Republic) s.r.o. je personálně a majetkově úzce provázaná se zahraniční společností Booking.com B.V. se sídlem v Nizozemí, a je její pobočkou pro Českou republiku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci, které nabízí bezplatnou, rychlou a efektivní poradenskou činnost ohledně evropského spotřebitelského práva se zahraničním prvkem.

Webové stránky Evropského spotřebitelského centra nalezne spotřebitel na adrese www.evropskyspotrebitel.cz. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.

Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.11.2023 13:35, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.12.2023 15:16, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.