Společnost


Zdeněk Hlodan

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7025Neuznana reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 27 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.06.2015, před 10 lety

Vladimir Kobzik

Znění stížnosti

15.6. jsem zakoupil v obchode u pana Hlodana krovinorez za 3490 kc.Asi po hodine jeho uzivani stroj ptestal fungovat.Druhy den jsem ho proto sel reklamovat po 16 hod.Pan Hlodan stroj rozebral a oznamil mi ze je zadreny motor a nato mi zcela urcite nebude uznana zaruka,prozoze si je jisty ze jsem do benzinu nepridal olej.Ja jsem ale vse ucinil podle navodu a jeho rad pri koupi.Podotykam ze mam stemito stroji zkusenosti.Po mem nalehani kontaktoval tel. servis.mechanika a rekl ze stroj odesle na rozbor a do 30 dnu se ozve.Druhy den odp.mi (to je dnes 17.6.2015) prisla sms od p. Hlodana ze zaruka se neuznava a oprava bude stat 2590 kc, at se u nej zastavim.
Nevim jak dal postupovat, jsem si naprosto jisty ze chyba neni na me strane..


Produkt

krovinorez Hecht 142 BTS 1501705


Požadované řešení

Ocekaval jsem ze ma reklamace bude uznana a stroj bezplatne opraven.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.6.2015 08:30, před 10 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.10.2015 14:07, před 9 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.