Počet nahlášených stížností: | 64 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
2 zaplacené balíčky měli doručit na adresu bydliště. Na e-mail "doručíme 13.9.2023" jsem reagovala přesunem doručení na pátek 15.9. Ve čtvrtek 14.9. přišel e-mail i sms "doručíme 14.9. mezi 12:24-13:24 na číslo popisné (adresu). Řidič nevolal a já čekala na jeho zavolání. 13:19 dorazila sms "vaše zásilka je připravena k vyzvednutí ve výdejně v sousedním městě". Jak prosím?! Tak já si objednávám zboží na adresu domů, abych nemusela vláčet 2 objemné těžké balíky pod paží a autobusem - špatně chodím i bez zátěže. A řidič mi bez varování pohodí balík kamsi do výdejny? Já nemám auto, DPD mělo zaplacenou přepravu až domů a já si mám vyzvednout balík kdesi? Nehorázné! Kdyby řidič zavolal, převzala by zboží (elektronika - zavařovací hrnec, mixér/šlehač, digitální zásuvka) sousedka. S dodáním na výdejnu bych nikdy nesouhlasila. Poslala jsem psanou stížnost na DPD a i mluvila s jejich operátorkou. Zatím bez výsledku. Mně čas běží, DPD ho má asi nekonečně. Prý si mám počkat na vyjádření; pokud bylo opravdu předáno. Zboží asi budu muset vyzvednout osobně, jak řekla operátorka...
zboží od Tescoma (zavařovací hrnec) a z Datartu (mixér/šlehač, digitální zásuvka)
Čekám rychlost vyřešení. A mám na mysli hlavně morální potrestání řidiče - ať si ty balíky pěkně vyzvedne z výdejny, doveze např. na své náklady a doručí je bez poškození tam, kam měl. Tedy na adresu mého bydliště. A to dřív, než mi je výdejna vrátí (20.9.2023). A měl by rozhodně zavolat a domluvit se, ne že se "jen tak" rozhodne zboží někde odložit! Řidiči mi vozí i 60 kg granulí, nepřeji si, aby se situace s "odloženo ve výdejně", když "objednávám domů" ještě kdykoli opakovala! Mnohokrát děkuji!
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Zároveň se domníváme, že změna smluveného místa dodání na základě obchodních podmínek není jednostranně možná a spotřebiteli by měla být nabídnuta alternativní řešení. (
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti Direct Parcel Distribution CZ s.r.o. prostřednictvím kontaktního formuláře, který spotřebitel nalezne v dolní části stránky zde: https://www.dpd.com/cz/cs/kontakt/#kontaktni_formular_kontakt.
Další kontakty na Oddělení zákaznické péče společnosti Direct Parcel Distribution CZ s.r.o.:
- e-mail: info@dpd.cz;
- tel.: 225 373 373 (každý všední den od 7:00 - 18:00).
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Spotřebitelka nás informovala, že se jí společnost DPD omluvila a přislíbila interní potrestání kurýra a od předávajícího obdržela slevu na příští nákup.
S ohledem na to, že se řešení neshoduje s přáním spotřebitelky, jsme nuceni stížnost uzavřít bez dosažní dohody stran.