Společnost


Fidleoir.shop

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0

#70260Dodaný iný tovar než bol objednaný

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.09.2023, před rokem

Júlia Kopinecová

Znění stížnosti

Podľa priloženej fotodokumentácie som dostala od uvedenej spoločnosti ďalekohľad, mal byť ponúkaný NIKON, ale dostala som lacný čínsky fejk. Doporučili odložiť si k reklamácii potvrdenie o objednávke, to mám, ale reklamovanie mi stránky neumožnia.Mám všetko od objednávky po doručenie, vrátane vyjadrenia PAKETY, ktorá fejky doručené zákazníkom nerieši. Reklamáciu by som si vybavila, ale nemôžem sa dopracovať k tomu, komu môžem tovar vrátiť!


Požadované řešení

Potrebujem sa dopátrať k predajcovi, aby som vrátila tovar a boli mi vrátené moje peniaze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.9.2023 08:35, před rokem

Subjekt označený spotřebitelem se nám nepodařilo dohledat. Stížnost nyní přeřazujeme zpátky na spotřebitele, aby mohl více specifikovat e-shop a jeho provozovatele, následně budeme moct stížnost přiřadit k subjektu a oslovit jej.

Pokud by se vztah řídil dle českého práva, platilo by následující:
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Mimo to, je možné vadné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu) reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.

Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.

Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop či prodávajícího, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.

Je také možné transakci reklamovat u své banky, kde s pomocí chargebacku lze za určitých podmínek získat peníze zpět.

Jestliže by se jednalo o subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Pokud by se však jednalo o subjekt sídlící mimo EU, nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2023 16:25, před rokem

Spotřebitelka nám zaslala doplnění ke stížnosti:
"objednala som si ďalekohľad Nikon, ako predajca ponúkal. Miesto toho mi bol doručený čínsky fake, snažila som sa už kontaktovať predajcu a reklamovať tovar, ostalo to bez odozvy . Preto pošlem tovar na vašu adresu, dobierku som zaplatila vám a teda vy najlepšie budete vedieť, komu bola moja platba preúčtovaná.Som rozhodnutá v prípade, že mi platba nebude vrátená obrátiť sa s touto vecou na môjho právnika, Vojčík§Partners Košice. J.Kopinecová"

Vyjádření dTestu:
Reklamace by měla být směřována k subjektu, u kterého si spotřebitel zboží, které hodlá reklamovat, zakoupil. Služba VašeStížnosti.cz slouží k řešení spotřebitelských sporů, přičemž funguje na principu dobrovolnosti. Nedisponujeme tedy žádnými nástroji, kterými bychom mohli zajistit vyřízení reklamace, popř. navrácení peněžních prostředků pro spotřebitele. S reklamací je tak nutné se obrátit přímo na prodávajícího.

Vzhledem k tomu, že spotřebitelka neuvádí potřebné údaje k řádnému označení subjektu, tedy nevíme, ke komu tato stížnost má směřovat, bude stížnost uzavřena pro nedostupnost subjektu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.