Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1035
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#70261Nezastavení autobusu náhradní přepravy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

51 minut 58 sekund

Detail stížnosti

Publikováno
15.09.2023, před rokem

Jiří Janoch

Znění stížnosti

Dobrý den

Dne 12.9.2023 autobus náhradní přepravy vlaku při výluce trati 191 od 11. - 22.9.2023
Vlak/Linky 408946 Spoj (pravděpodobně autobus č. 14)
Předpokládaný odjezd z náhradní zastávky Srby v 11:01
NEZASTAVIL, přesto že jsme mávali na zastavení.
Na zastávce jsme čekali 4 osoby ve směru na Blovice a Plzeň.
Autobus vyrazil ze zatáčky se zpožděním cca 5 min a vůbec nepomaloval, proto jsem vstoupil téměř do vozovky a mával na zastavení. Bez úspěchu! Asi spěchal dohnat zpoždění!

Autobusy v opačném směru zastavovali nebo aspoň zpomalovali, i když na zastávce nikdo nečekal a dokonce i druhý autobus, když byl zcela prázdný. Inu je to v lidech.
Je pravda, že ve směru na Plzeň není označník zastávky ČSAD, neboť na této zastávce v obou směrech již nestaví žádné autobusy od JŘ, kdy začala jezdit Arriva v Plzeňském kraji.

V jednu domů tam býval přenosný označník "ČD náhradní autobusová doprava"!

Ten den jsem jel do Prahy s náskokem, když vzhledem k výluce na zastávkové spoje nenavazuje přestup na Expres, ale až na Berounku. Když autobus nezastavil, našel jsem si rychle telefonní číslo na pokladní v Nepomuku a paní pokladní říkala, že v tomto čase jede jen jeden autobus a má již potvrzeny průjezd v Blovicích.
V tom poledním horku jsem se tedy vydal pěšky 3 km na nádraží do Nepomuka aspoň na přímý spoj dalšího vlaku, že kterého je připoj na Expresy, abych snížil zpoždění v Praze aspoň o půl hodiny.
Koordinátorka v Nepomuku mě prý nesměla prozradit číslo autobusu, který nám nezastavil v Srbech. (Domnívám se, že to byl č. 14, ale nejsem si jistý.)
K mé smůle měl však nespolehlivý Mnichovák zpoždění již za příjezdu z Německa. Výměna lokomotivy trval 12 minut (dle plánu, zajímavé že souprava do Mnichova Ex 358 s přepřaženým dieselem Alex od našeho zpět odjela také dříve, ještě před Ex353 na Prahu) a tak zastávková Berounka R765 odjela včas ještě před Expresem Ex355. Přesto že zastavovala, táhli jsme se za ní až do Hořovic.
V Praze na hlavním Expresy zastavují až na severní části nástupišť a tak než jsem přešel na další přestup k podchodu Jih přijela i Berounka za námi.
Inu když se daří....

Vrátil jsem se zpět so Srb náhodou právě za 24 hod a tak jsem po vystoupení z autobusu ze zvědavosti počkal ještě ty 3 minuty, jak to bude další den ve směru na Plzeň. Na zastávce nikdo nečekal a protože jsem nechtěl jet, stoupl jsem si daleko od vozovky, abych nebyl příliš vidět. Ten den řidič zpomalil, i když u silnice nikdo nestál, a když mi zahlédl stát opodál, mával jestli s ním jedu. Inu je to v lidech.

S pozdravem
Jiří Janoch


Požadované řešení

Prokazatelně seznámit VŠECHNY řidiče o umístění zastávek!
Často tápou a ne všichni si to nastavují v navigacích.

Na zastávky náhradní autobusové dopravy (mimo železniční stanice) dávat přenosné označníky "Zastávka náhradní autobusové dopravy".

Zamyslet se na technologickým postupem výměny lokomotiv u Ex 35x v Plzni. (nepozoruji výměnu standardně)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2023 07:58, před rokem

Není-li služba poskytnuta nebo není-li poskytnuta ve sjednané kvalitě, doporučujeme spotřebiteli, aby uplatnil reklamaci. Jako vhodný nárok se jeví přiměřená sleva z jízdného.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.