Společnost


Raiffeisenbank a.s.

Počet nahlášených stížností:30
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#70270Hromadné výpovědi smlouv

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.09.2023, před rokem

Anna Dvořáková

Znění stížnosti

Dobrý den Raiffeisenbank hromadné vypovídá smlouvy klientů které mají kořeny nebo manžely (manželky) z Ruska nebo Běloruska. Jsou to občané ČR a osoby s trvalým nebo dlouhodobým pobytem v ČR. Už několik stovek klientů se chystají podat žalobu. Jde o diskriminaci po nacionálnímu příznaků.
Výpověd bez udání důvodu. Zákon ne porušen.


Produkt

Výpověd smlouvy bez udání důvodu


Požadované řešení

Omlovit všem klientům. Informovat české občany o politice banka.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.9.2023 09:31, před rokem

K ukončení smlouvy ze strany banky:
Dle všeobecných podmínek společnosti Raiffeisenbank a.s. může banka od smlouvy odstoupit "v případech stanovených ve Smlouvě, Produktových podmínkách, zvláštních ustanoveních těchto VOP, právních předpisech a v případě Klientova podstatného porušení smluvní povinnosti nebo v případě, že Klient poruší zákonnou povinnost, kterou má vůči Bance plnit."

"Dále je Banka oprávněna od Smlouvy odstoupit:
(i) uvedl-li Klient v souvislosti se vznikem Smlouvy nebo závazku nesprávné nebo nepravdivé údaje a Banka by bez řádného uvedení takových údajů k uzavření Smlouvy nepřistoupila nebo by ke vzniku závazku nedošlo nebo
(ii) Klient předložil neplatné či pozměněné dokumenty či
(iii) dojde-li k podstatnému zhoršení majetkové situace Klienta, jež může důvodně ohrožovat schopnost Klienta plnit dluhy vůči Bance nebo
(iv) Klient nedoplní nebo neposkytne důvodně požadované zajištění svého dluhu nebo
(v) Účet, který pro Klienta Banka vede, vykazuje Nepovolený záporný zůstatek. Banka je dále oprávněna odstoupit od Smlouvy také v případě,
(vi) že zástupci Klienta překládají Bance protichůdné Pokyny či Pokyny ke Smlouvě, nebo v případě (vii) Klientova aktivního či pasivního jednání, kterým bude narušena vzájemná důvěra Banky a Klienta, dále
(viii) v případě, že Klient neposkytne řádně Bance součinnost požadovanou dle čl. 2.2 VOP,
rovněž
(ix) v případě, kdy Banka vyhodnotí, že ve smyslu povinností uložených Bance v rámci opatřeních proti legalizace výnosů z trestní činnosti a financování terorismu nebo mezinárodních sankcí je nucena ukončit obchodní vztah s Klientem, a v případě
(x) jednání Klienta, které by mohlo vést ke vzniku škody na straně Banky nebo které by mohlo ohrozit nebo poškodit pověst Banky či vést k jiné újmě Banky."

K možné diskriminaci:
V souladu s ustanovením § 2 odst. 3 zákona 198/2009 Sb., antidiskriminační zákon, se přímou diskriminací rozumí takové jednání, včetně opomenutí, kdy se s jednou osobou zachází méně příznivě, než se zachází nebo zacházelo nebo by se zacházelo s jinou osobou ve srovnatelné situaci, a to z důvodu rasy, etnického původu, národnosti, pohlaví, sexuální orientace, věku, zdravotního postižení, náboženského vyznání, víry či světového názoru.

Nepřímou diskriminací se v souladu s ustanovením § 3 odst. 1 téhož zákona rozumí takové jednání nebo opomenutí, kdy na základě zdánlivě neutrálního ustanovení, kritéria nebo praxe je z některého z důvodů uvedených v § 2 odst. 3 osoba znevýhodněna oproti ostatním. Nepřímou diskriminací není, pokud toto ustanovení, kritérium nebo praxe je objektivně odůvodněno legitimním cílem a prostředky k jeho dosažení jsou přiměřené a nezbytné.

Jestliže má spotřebitel podezření na diskriminující jednání, může se obrátit s podnětem na ombudsmana společnosti, který by se měl stížností zabývat.

Kontakty na Ombudsman Raiffeisenbank - Ondřej Mrzena:
e-mail: ombudsman@rb.cz,
adresa: Ombudsman Raiffeisenbank a.s., Hvězdova 1716/2b, 140 78 Praha 4.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Společnost Raiffeisenbank a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:

Pokud je klient nespokojen se službami naší banky, může vzniklou situaci s námi řešit prostřednictvím celé řady komunikačních kanálů. Jsme k dispozici na kterékoliv z našich více než 120 poboček, dále samozřejmě na e-mailové adrese info@rb.cz nebo reklamace@rb.cz, na bezplatné nonstop telefonní lince 412 440 000 a také na Twitteru či Facebooku. Reklamaci lze samozřejmě podat i skrze Českou poštu, a to na adresu Raiffeisenbank, a.s., Klientský servis, tř. Kosmonautů 1082/29, 779 00 Olomouc.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.