Počet nahlášených stížností: | 25 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
má situace je následovná.
1. Objednala jsem položku Nevyzvednuté balíky, stránka slibuje ze hodnota zásilek bude převyšovat kupní cenu a zároveň slibuje že jde o nevyzvednuté balíky/ztacené zásilky -> tedy v principu nemohou být všechny identické. Rovněž na svých stránkách inzeruje fotky jak budou orientačně balíky vypadat -> avšak ani jeden balík tak ve skutečnosti nevypadal.
2. Balíček skrz PPl na dobírku v pořádku doručili, to je jediná věc co obchod skutečně splnil.
3. Po otevření zásilky jsem zjistila že jde o balíčky s identickým balením, a identickými produkty -> vypadá to jako vykoupené zboží od zkrachovaných obchodů a vydávané za "ztracené/nedoručené balíky", ve 2x baličcích nebylo nic.
4. Podle zákona a i podle podmínek stránek mám 14 denní lhůtu vrátit bez udání důvodu, zadala jsem tedy vratku (avšak pro Policii ČR, když bude potřeba mám pádných důvodů proč vracet mnoho).
5. Již 3 dnem nikdo nereaguje, vratka se ani nehla, a na mnoha recenzích vidím že lidem ani nikd, neodepsali nebo následně po vrácení nevrátili peníze.
Teď bych se chtěla poradit a zeptat jak situaci řešit dále? Je možné nějak e-shop kontaktovat? (Na e-mail nereagují) Nebo případ rovnou a co nejrychlěji řešit s Policii ČR?
Mohla bych vás poprosit o rady a argumenty? A také jaké důkazy, sbírat (vše mám nafoceno, i uchovávám korespondenci), abych uspěla a byly mi úspěšně vráceny peníze?
Děkuji
Kudělková
Exklusivní nedoručené zásilky od přepravních společností Kód produktu: 6891/20 - Číslo vratky ***
Požaduji aby mi e-shop zaslal přepravní štítek na vrácení zboží a aby štítek měl dobírku -> částku jež mi má být vrácena!
V takovém případě budu věřit že dojde skutečně k vrácení financí.
V opačném případě budu hlásit podvod na Policii ČR.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: ATYPICAL s.r.o., Varšavská 715/36, 120 00 Praha.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Jestliže má spotřebitel podezření na nekalé jednání společnosti, může se obrátit s podnětem na Českou obchodní inspekci, která vykonává dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele (zde: coi.cz/podatelna).
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.