Společnost


Bombex Company s.r.o.

Počet nahlášených stížností:214
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

41%
59%
Toto skore je založeno na 24 stížnostech.

#70295Neuznána reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 13 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.09.2023, před rokem

Lucie Czyzova

Znění stížnosti

Od společnosti jsem si zakoupila balíček za 299 a k tomu překvapeni za akční cenu 99. V krabici byly dva balíčky - sáčky, no psali ze jich tam bude deset. Ale tak Ok. Překvapeni přišlo v plastovým obalu, který nebyl nijak zalepen a byl to špinavý šroub či co to je. Řekla bych proste použité. Mám fotografie. To, ze společnost nebyla schopna nijak reagovat na fotky atd Ok. Poslala jsem zboží zpět. A oni mi vrátili pouze necelé 200 za poštovné. S tím, ze nemám nárok na vracení peněz. Kvůli otevření sáčku. Ale to ze šroub nebo co to je nebyl zalepen ničím a bylo to špinavé nikdo neřešil. Celkové me to stalo 399 bez poštovného a toto neodpovídá ceně. A ještě část zboží spinava a použita. Nereaguji na me e-maily. Nemam ani zboží ani peníze. Krom tedy částky za poštovné což taky neodpovídá,jelikoz jsem platila 2x poštovné. Při objednávce a při poslání balíčku zpět.


Produkt

Mám fotografie


Požadované řešení

Vracení cele částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.9.2023 12:25, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Při odstoupení od smlouvy bez udání důvodů hradí spotřebitel poštovné směrem k prodávajícímu.

Mimo to, je možné vadné zboží reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.

Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.

Spotřebitele upozorňujeme, že by měli vždy jasně formulovat, jakého práva chtějí využít, zda tedy od smlouvy odstupují bez udání důvodů dle § 1829 občanského zákoníku ve lhůtě 14 dnů od převzetí, či vadný produkt reklamují dle § 2169 občanského zákoníku. Odstoupení od smlouvy totiž musí být učiněno vůči podnikateli jednoznačným prohlášením. Pouhé zaslání zboží zpět tedy nestačí.

Z popisu stížnosti se domníváme, že spotřebitel od smlouvy odstoupil.

Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).

V tomto případě se však domníváme, že otevření balíčku není znehodnocením zboží, jelikož je možné jej opět zabalit a prodávat stejným způsobem, jakým jej zakoupil spotřebitel. Spotřebitel tak dle našeho názoru má právo i na vrácení kupní ceny zboží. Sama společnost navíc u těchto produktů uvádí, že pokud zboží nebude spotřebiteli vyhovovat, je možné výrobek vrátit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.11.2023 14:23, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2024 10:42, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.