Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 8 |
V úterý dne 12. 9. jsem v Popradu v 5,18 nastoupil do autobusu do Varšavy. Řidič (mladší z obou řidičů, na krátko ostříhaný, věk kolem 35 let) požadoval za jízdenku do Ždiaru celkem 9,90 euro, ale odmítnul mi vydat doklad o zaplacení (jízdenku).
Nyní jsem zjistil, že skutečná cena této jízdenky je pouze 3,45 euro.
Tomáš Scholz
***
Nevydaný doklad o zaplacení jízdenky; předražená jízdenka
Způsob řešení přestupku řidiče je v kompetenci zaměstnavatele. Mne postačí zaslání dokladu o skutečné ceně jízdenky pro cestovní výkaz.
|
Tweet |
V tomto případě si nejsme jistí, zda se vztah bude řídit českým právem, neboť linka směřovala ze Slovenska do Polska. Pokud by tomu tak bylo, platí následující:
Jízdenku musí společnost (popř. řidič autobusu) vydat oproti zaplacení její ceny. Jestliže tak řidič neučinil, měla by společnost sjednat nápravu. Doklad o zaplacení je společnost povinna vydat na žádost spotřebitele dle § 16 zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel musí být informován o ceně řádně a včas. Pokud spotřebitel zaplatil za jízdenku více, má nárok na vrácení přeplatku.
Nelze-li se se společností spojit, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti FlixBus CZ s.r.o., Havlíčkova 1029/3, 110 00 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.