Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
5.září 2014 jsem synovi koupila pánskou obuv zn.: NIKE ZOOM BORN READY za částku 1190,- Kč. Nosil je tedy jen krátce na podzim 2014.
A když si je obul na jaře 2015, začala se mu obuv trhat. Šli jsme podat reklamaci do prodejny A3 SPORT s.r.o. v Bondy Centru v Mladé Boleslavi, ALE !! reklamace nám nebyla přijat !!
Je to tedy děsné, když máte obuv pár měsíců, začně se trhat a v obchodě Vám nechtějí přijmout reklamaci. Vždyť jsme přeci byli v právu.
pánská obuv zn.: NIKE ZOOM BORN READY za částku 1190,- Kč.
Tímto žádáme o vrácení peněz v částce 1190,- Kč , nebo o možnou výměnu zboží za jiné v uvedené fin.částce.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí a opak musí prokazovat prodávající. Vzhledem k síle zákonné domněnky by měl takto učinit nejlépe odborným posouzením, nikoliv jen obecným vyjádřením. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození.
Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.