Počet nahlášených stížností: | 173 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý deň,
spoločnosť CB media LTD, so sídlom Spaces Business Center Elstow Road, suite A3, MK42 8PL Bedford, United Kingdom mi stiahla z účtu poplatok za 3 mesiace členstva na ich zoznamke.
Pri vytvorení členstva, nie je vytvorená žiadna faktúra a iba sú prostriedky stiahnuté z kreditnej alebo debetnej karty.
Členstvo je síce možné online vytvoriť, ale nie je ho možné online zrušiť, čo považujem za nefér praktiku.
Profilová stránka zoznamky dokonca ani neposkytuje údaje o tom, kedy členstvo vzniklo a dokedy platí.
Ich zákaznícky servis je len formou online formulára a emailovej adresy.
CB media neposkytuje údaje o zákazníckom servise a neposkytuje ani telefónne číslo zákazníckeho servisu.
Ich zákaznícký servis sa odvoláva pri požiadavke na zrušenie členstva na zmluvné podmienky, čo už samo o sebe považujem za zavádzajúce.
Ak raz napíšem na zákaznícky servis, že chcem zrušiť členstvo, spoločnosť by mala túto moju požiadavku rešpektovať a nepokračovať v poskytovaní služby.
Na email požiadavku zrušenia členstva odkazuje na nutnosť pokračovať v zmysle zmluvných podmienok, čo si vyžaduje písomné zrušenie členstva na hore uvedenej adrese sídla spoločnosti. .
Zmluvné podmienky vyžadujú poslať písomnú výpoveď na ich adresu do Bedford, UK.
Po poslaní výpovede doporučene sa mi zásielka vrátila ako nedoručiteľná (Poznámka Royal Mail -Addressee gone away). Spoločnosť takto získava čas, a zákazník je vystavený svojvôli spoločnosti CB MEdia a umožňuje im sťahovať peniaze z kreditných kariet, keďže členstvo sa nedá zrušiť ani online priamo na stránke a ani písomne ako je uvedené v ich zmluvných podmienkach. Považujem to za nefér a zavádzajúcu taktiku. Touto ich činnosťou dochádza celoeuropsky k obrovskému obohacovaniu spoločnosti CB Media Ltd, keďže ľudia sa nemajú na koho obrátiť.
Z môjho pohľadu CB Media , zneužíva postavenie, zneužíva online prostredie, zneužíva zmluvné podmienky a sekvenciu nutných krokov, ktoré by mali viesť k zrušeniu členstva.
Požadujem podať žalobu na spoločnosť CB Media Ltd. so sídlom Spaces Business Center Elstow Road, suite A3, MK42 8PL Bedford, United Kingdom a zrušiť jej činnosť. Požadujem vrátenie peňazí.
|
Tweet |
Společnost CB Media Limited provozuje síť internetových seznamek, na nichž poskytuje placené i neplacené služby.
Jestliže nedošlo k registraci na stránkách provozovaných společností, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud k registraci došlo:
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebiteli doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
Ačkoliv podle našeho názoru v tomto případě dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět, a to i v případě, kdy si spotřebitel není jistý, zda závazek vznikl. To, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu, protože tato existence (jak je uvedeno výše) zaniká již uplynutím původně sjednané doby. Výpověď je podle nás nutné vnímat toliko jako jistou "pojistku" pro případ odlišné právní interpretace daného vztahu soudem.
Ukončit závazek by mělo být možné stejným způsobem, jakým závazek vznikl. Pokud tedy ke vzniku postačovala registrace přes internet, není důvod k tomu, aby výpověď musela být zasílána doporučeně poštou, byť to lze doporučit.
Upozorňujeme spotřebitele, že pouhým smazáním profilu nemusí dojít k výpovědi závazku.
Spotřebitel může také společně s výpovědí požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Spojeném království), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.