Společnost


Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#70342Sluzba mobility

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 11 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
19.09.2023, před rokem

Vlastimil Václavík

Znění stížnosti

V cervenci po navratu z dovolene hsem mel poruchu na vozidle. Poruchu na vozidle jsem nahlasil na MB assistance. Mou rodinu (me, manzelku a tri deti) repatriovali s mensimi obtizemi domu. Na auto stale cekam. Nejdrive auto ztratili, pak ho dovezli do francouzskeho servisu, kde mi nabidli opravu, ktera trvala vice jak tyden. Z toho duvodu, mi nabidla ceska assistance, ze se vozidlo odveze do CR. To vsak francouzska strana zacala zdrzovat. Po mesici cekani, se ozvali znova, ze uz maji dily a opravu mohou provest okamzite. Ceska assistencni sluzba potvrdila, ze na reapatriaci vozidla mam narok, ale ze s tim noc neudelaji. V servisu, kde auto servisuji mi potvrdili, ze francouzi maji v umyslu vymenit i zdrave dily, ktere jsou v poradku. Opeava tak je 5 x drazsi nez by mela byt (chteji menit i dily, ktere se menily nedavno a nemohou byt porusene). Kdyz jsem chtel od ceske strany, aby me vse podlali pusemne, abych se mohl obratit na MB complaince tak jiz 2 tydny opet cekam. Auto mam dva mesice ve Franccii a nevim jak postupovat.


Produkt

Mb mobilo - assistance


Požadované řešení

Domluvit se na repatriaci dle podminek a jiz schvaleneho postupu ceske strany


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.9.2023 11:34, před rokem

Dle dostupných informací služba Mercedes-Benz Mobilo zajistí, že v případě poruchy vozidla po celé Evropě, může spotřebitel pokračovat v cestě dále, a to ať už pomocí opravy na místě, náhradního vozidla nebo letadla. Mercedes-Benz Mobilo pokryje náklady na přivolání servisních techniků a opravy až do výše 150 EUR. Nejsou hrazeny náklady na díly, např. na pneumatiky, baterie, klíčky a spotřební materiál.

Jestliže došlo k poruše vozidla, která nešla opravit na místě a auto tak muselo být převezeno do nejbližšího servisu, mohl spotřebitel vyčkat na opravu (v takovém případě má řidič společně se spolucestujícími nárok po dobu 3 pracovních dnů na ubytování včetně snídaně). Pokud spotřebitel nechtěl na opravu vozu čekat a vrátil se domů (popř. pokračoval v cestě), měla by společnost Mercedes-Benz Česká republika s.r.o. zorganizovat na žádost spotřebitele dopravu opraveného vozu do České republiky. Náklady na dopravu opraveného vozu hradí spotřebitel. Jelikož vrácení probíhá nejspíše pomocí konsolidované přepravy, může se potřebný čas lišit podle vzdálenosti a místa opravy.

Domníváme se tedy, že společnost je povinna spotřebiteli vrátit vozidlo na jeho žádost, přičemž autoservis může do vozu zasahovat pouze s předchozím souhlasem spotřebitele. Jestliže spotřebitel souhlasil pouze s opravou vady, která se vyskytla při jeho návratu z dovolené, nemůže autoservis do vozidla více zasahovat a nakupovat součástky a měnit díly, které nejsou k opravě dané vady potřeba a jsou tedy vadou nepostižené.

Pokud by následně spotřebitel nesouhlasil s vyúčtováním opravy, je možné toto vyúčtování reklamovat a požadovat odůvodnění nákupu a výměny určitých součástek.

Spotřebiteli doporučujeme se v této situaci obrátil přímo na společnost Mercedes-Benz Česká republika s.r.o., a to nejlépe písemně na adrese sídla společnosti Daimlerova 2296/2, 149 00 Praha. Spotřebiteli taktéž doporučujeme si veškerou komunikaci se společností uschovávat.

Pro úplnost upozorňujeme, že se právní vztah mezi spotřebitelem a servisem nemusí řídit českým právem. Společnost Mercedes-Benz Česká republika s.r.o. by však měla v rámci své služby poskytnout spotřebiteli součinnost při řešení této situace.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.11.2023 14:54, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2024 11:01, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.