Společnost


Leo Express Global a.s.

Počet nahlášených stížností:45
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

57%
43%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#70343Neproplacení stornované jízdenky zpět na platební kartu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

27 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.09.2023, před rokem

Jan Hajda

Znění stížnosti

Dobrý den, žádal jsem o vrácení finančních prostředků za stornovanou jízdenku č. *** zpět na platební kartu, ze které bylo hrazeno.

Jednalo se o nákup jízdenky na služební cestu, kdy potřebuji vyúčtovat zpět ve firmě. Jízdenka byla stornována v časovém předstihu.

Ze společnosti LEO Express jsem dostal již 3x zamítavou odpověď, kdy se ohrazují svými obchodními podmínkami a účastí v Smile clubu. Za jízdenku jsem žádný benefit nečerpal, žádné Leo kredity neobdržel, refundaci však prodejce provedl do Leo Kreditů.

Z důvodu pracovní cesty a vyúčtování nákladů jsem žádal o vrácení refundací platby na platební kartu.

Dle mého názoru dle § 1753 občanského zákoníku má být vráceno zpět na platební kartu, tedy způsobem, jakým jsem hradil. Obchodní podmínky a věrnostní program nemůže být nadřazen občanskému zákoníku.

Podávám zároveň podnět na ČOI.


Produkt

jízdenka č. ***


Požadované řešení

refundace finančních prostředků na platební kartu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.9.2023 09:28, před rokem

Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit jízdné, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo jízdné zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele. Případné ustanovení smluvních podmínek přepravce vztahující se k této problematice se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.9.2023 14:05, před rokem

Vážený pane Hajdo, je nám líto, avšak v případě nákupu jízdenky pod registrovaným emailovým účtem ve Smile Club věrnostním programu lze jízdenky stornovat pouze do leo kreditu, jak je uvedeno ve smluvních přepravních podmínkách i v podmínkách věrnostního programu. Náš věrnostní program je dobrovolný, nákup jízdenek není podmíněný registrací, předpokládá se, že když se do něj zákazník zaregistruje, podmínky si přečetl a vyjádřil dobrovolný souhlas.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.9.2023 14:07, před rokem


Jan Hajda

Dobrý den, s tvrzením společnosti Leo Express nesouhlasím, viz. komentář od dTestu.

Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit jízdné, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo jízdné zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele. Případné ustanovení smluvních podmínek přepravce vztahující se k této problematice se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné.

Stále žádám o refundaci finančních prostředků za stornovanou jízdenku zpět na platební kartu, ze které bylo hrazeno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.9.2023 10:15, před rokem

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

Jestliže spotřebiteli vznikl nárok na vrácení finanční částky, stojíme za naším původním stanoviskem, že peníze ve formě kreditů mohou být vráceny pouze s výslovným souhlasem spotřebitele. Není možné, aby byl spotřebitel krácen na svých právech na základě registrace do věrnostního programu. Pokud by však nárok na vrácení peněz neměl a vrácení by proběhlo pouze na základě smluvních podmínek, vrácení kreditů by již možné bylo.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k vývoji případu mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.10.2023 13:00, před rokem

Dobrý den, pane Hajdo, v podmínkách je uvedena informace, že pokud registrovaný zákazník bude chtít stornovat jízdenku, bude to možné pouze ve formě leo kreditů, ať už jízdenka byla hrazena jakoukoliv platební metodou. Před nákupem jste tyto podmínky rovněž odsouhlasil, jinak by nákup jízdenky pod registrovaným e-mailem nebyl možný.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.10.2023 07:51, před rokem


Jan Hajda

Dobrý den, znovu uvádím stejné - nákup byl přes aplikaci,kde jsem přihlášen, ale platební kartou a storno proběhlo před odjezdem vlaku, tj. vzniká nárok na vrácení finančních prostředků. Finanční prostředky mi doposud vráceny nebyly, refundace proběhla do Leo Kreditů a nesouhlasím s tím, že jsou má práva krácena tím, že jsem zaregistrován v aplikaci (z důvodu zpětného dohledání jízdenek apod.). Za uvedenou jízdenku jsem nedostal ani nečerpal žádný z bonusů Smile clubu, tj. očekávám vrácení platby zpět na platební kartu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.10.2023 15:48, před rokem

Děkujeme stranám za součinnost.

Protože stojíme za naším stanoviskem uvedeným výše, přeřazujeme stížnost zpět na společnost, aby se k reakci spotřebitele mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.10.2023 18:37, před rokem

Vážený pane Hajdo, jak bylo dříve zmíněno, registroval jste se do věrnostního programu, který má určité podmínky. S těmito podmínkami jste během zakládání účtu a před nákupem jízdenky souhlasil. Je samozřejmé, že pokud se my řídíme podmínkami věrnostního programu, budou tak postupovat i jeho účastníci. Po stornování Vám byly finanční prostředky vráceny v plné výši a bez storno poplatku právě do leo kreditů, jak zní v podmínkách. Zákazníkům, kteří registrováni nejsou, je u storna účtován poplatek.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.10.2023 08:19, před rokem


Jan Hajda

Dobrý den, rád bych společnost Leo Express informoval o tom, že číst umím a předpřipravené šablony, které používají operátoři pro emailovou korespondenci vůbec nesouvisí s odpovědí spol. dTest a mě na výše uvedené argumenty.

Stále trvám na refundaci finančních prostředků zpět na platební kartu, ze které byla předmětná jízdenka hrazena.

Podal jsem podnět na prošetření na ČOI a pokud nebude případ dořešen ze strany spol. Leo Express, obrátím se také na média.

Dále bych rád požádal spol. dTest o vyjádření a návrh dalších kroků v tomto případě. Děkuji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2023 14:35, před rokem

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

Ohledně vrácení peněz stojíme stále za naším původním stanoviskem výše.

Pokud není možné vyřešit spor smírnou cestou, je možné se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, tak jak zde již spotřebitel učinil. V případě že se nepodaří spor vyřešit ani skrze mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, může se spotřebitel s celou věcí obrátit na soud.

Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby nás mohl informovat o výsledku řešení sporu před ČOI.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.10.2023 07:28, před rokem


Jan Hajda

Žádám ještě jednou Leo Express o posouzení žádosti. V případě, že mi bude vyhověno, u ČOI podám žádost o zpětvzetí stížnosti. Můj požadavek je na zrušení účtu ve Smile Clubu a refundaci platby za stornovanou jízdenku zpět na platební kartu. Spoj, který bych mohl využít (Bohumín - Praha v 6:53) společnost zrušila, stejně tak spoj Praha - Bohumín v 16:00 hod.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.10.2023 12:37, před rokem

Protože společnost stojí za svým stanoviskem, přeřazujeme stížnost zpět na spotřebitele, aby mohl informovat o výsledku řešení sporu před ČOI.

Pokud však nejde o vrácení peněz ze zákona a společnost má výhodnější podmínky pro registrované (neúčtování storno poplatku), může peníze vrátit i ve formě kreditů - spotřebitel by však o této skutečnosti musel být řádně informován, což se dle jeho popisu nestalo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.10.2023 07:28, před rokem


Jan Hajda

Dobrý den, vyjádření ČOI v příloze, nelze se bránit, je to zákonný postup, který spol. LEO Express uplatňuje.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.10.2023 15:59, před rokem

Děkujeme spotřebiteli za informaci.

Protože ČOI ve svém šetření neshledala pochybení společnosti, uzavíráme stížnost bez dosažení dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.