Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
NA FIREMNÍ ADRESU SPOLEČNOSTI U KTERÉ PRACUJI, DORAZIL DNES 19/9/2023 BALÍK S MÝM JMÉNEM, KTERÝ JSEM V DOMNĚNÍ ŽE SE JEDNÁ O ZBOŽÍ OBJEDNANÉ DÁVNĚJI NA DOBÍRKU, ZAPLATILA. PO PODROBNĚJŠÍM ZKOUMÁNÍ ADRESY NA BALÍKUJSEM ZNEJISTILA, ALE UŽ JSEM ZAPLATILA! NEVÍM JAK SE DOSTALI PODVODNÍCI K MÝM ÚDAJŮM, ZŘEJMĚ PŘES FACEBOOK.JEDNOU JSEM ZADALA OBJEDNÁVKU ZNAČKOVÉ SPORTOVNÍ OBUVI, ALE NEPŘIŠEL ŽADNÝ POTVRZUJÍCÍ EMAIL, TAK JSEM TO PUSTILA Z HLAVY NO A TED TOHLE!
ABYCH TO SHRNULA, ZAPLATILA JSEM 1030,- KČ ZA NĚJAKÝ PODVRH. DÁ SE S TÍMTO NĚCO UDĚLAT ? NEBO SE MÁM OBRÁTIT NA POLICII?
NEPOPSATELNÉ LEVNE BOTY - PODVRH- NIKDY JSEM SI JE NEOBJEDNALA
VRÁCENÍ PENĚZ
|
Tweet |
Logistika Patron System, s.r.o. je v tomto případě pouze dopravcem, nikoliv prodávajícím. Vzhledem k tomu, že se nám nepodařilo stížnost podřadit pod možný subjekt (možného prodávajícího), bude toto podání uzavřeno pro nedostupnost subjektu.
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna, přičemž smlouvu lze uzavřít i telefonicky např. tím, že spotřebitel odsouhlasí, že mu podnikatel může zboží zaslat. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Při koupi zboží na dálku (i při úhradě neobjednaného zboží na dobírku) má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
V takové situaci by se mohlo zároveň jednat i o agresivní obchodní praktiku podle přílohy 2 písm. f) Zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitel vykonává Česká obchodní inspekce, na kterou se lze s podnětem obrátit (zde: coi.cz/podatelna).
Spotřebitel může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Pokud by se jednalo o subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Jestliže se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt se sídlem mimo EU, nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.