Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Na konci srpna jsem objevila ve zprávách v mobilu divnou sms "Cena zpravy 99 Kc s DPH za sluzbu Runsio. Pro zruseni posli sms ve tvaru ...".
Volala jsem ihned na O2, ale operátor mi nebyl schopný dát žádné informace, jen že mám jít do O2 prodejny. Z časových důvodů jsem tam nešla tak jsem jen zablokovala číslo což ničemu nepomohlo.
Kdyby jsem četla váš článek z ledna 2023 (https://www.dtest.cz/clanek-9984/neobjednane-sluzby-tretich-osob-uctovane-pres-o2), tak bych alespoň věděla, že to mohu zablokovat na webu O2. Ale to mi mohl poradit i ten operátor.
Ve spamech (ve zprávách) jsem ještě našla druhou takovou sms bloknutou Googlem.
Dnes ve vyúčtování chce O2 4x 99 Kč za službu třetí straně "Advanced Telecom Services s.r.o. - Platba přes SMS - Aplikace, hry, sociální sítě" na číslo 42090311099. Volala jsem na O2 a dostalo se mi stejné odpovědi jako popisujete ve vašem článku.
Paradox je, že tento problém tedy stále u O2 existuje, a oni stále vybírají peníze přes vyúčtování.
viz nahoře
Očekávám, že O2 už konečně u svých m-plateb začne vyžadovat potvrzení formou odeslání SMS ze strany účastníka.
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. V případě sporu bude muset tuto skutečnost prokazovat podnikatel, v opačném případě nemá na plnění právní nárok a jedná se tak o bezdůvodné obohacení, přičemž platí, že ten, kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby. Blíže k možnostem odhlášení služby na http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/zruseni-objednavky-predplatneho-na-premium-sms.Pro zrušení objednávky a tím i zrušení zasílání zpoplatňujících Premium SMS stačí zaslat odhlašovací SMS na pětimístné číslo které jste použili pro objednání služby. Pokud si to číslo už nepamatujete, nic se neděje - je to prvních pět číslic z čísla, ze kterého vám na telefon chodí pravidelné zpoplatňující zprávy. Text který musíte napsat do odhlašovací SMS je "STOP" - jedná se o univerzální odhlašovací text SMS, který zruší všechny vámi objednané služby na tomto čísle.
Operátor v obdobné stížnosti uváděl následující:
Bude se pravděpodobně jednat o standardní formu online předplatného, které bylo pořízeno pomocí platby přes internet na telefonním čísle.
Standardně u těchto plateb je nutné ověření PINem nebo biometrikou (scan obličeje, otisk prstu). U některých těchto plateb se však může stát, že ji provedete nevědomky kliknutím na reklamní banner na nějakém webu.
O2 v tomto případě je pouze zprostředkovatelem platby a nikoli její příjemce. Kontakty na poskytovatele naleznete přímo zde https://www.o2.cz/osobni/-a112407?field=data.
Blokaci platby přes internet je možné provést MojeO2, kdy se po kliknutí na číslo a zde, v sekci doplňkové služby, přes položku Platby přes internet a lze nastavit restrikci - zakázáno vše. Případně lze službu ovládat i přes web https://moje.o2platba.cz/login/?backKey=2y2t2, kde je historie plateb, limity a možnost blokace jednotlivých poskytovatelů. Pokud by se blokace nedařila lze se obrátit na e-mail info@o2guru.cz telefonní číslo, o které se jedná a PUK kód(pokud se jedná o předplacenou kartu) nebo datum narození majitele (pokud se jedná o paušál).
Dobrý den,
děkuji za Váš podnět a rád se na to podívám.
Pro ověření mi prosím do sekce neveřejných údajů doplňte datum narození majitele.
S pozdravem Ing. Václav Pospíchal, Guru pro Social Media O2
Netuším, co je sekce neveřejných údajů. Jak mám informovat ohledně datumu narození? Tady v komentáři?
Děkuji
Spotřebitelka nám zaslala potřebné údaje k ověření vyžadované společností, které jsme doplnili do referenčních údajů. Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Dobrý den,
děkuji za doplnění informací. Dle kontroly za období 16. 8. – 15. 9. 2023 byly z čísla 737xxx242 odeslány 4 SMS jako platba přes internet - tyto SMS jsou odesílány z daného čísla a 3 m-platby (platba přes internet) na Google play - více informací získáte na moje.o2platba.cz.
Dle kontroly jsou platby přes SMS u daného čísla nyní blokovány, avšak m-platby jsou nadále aktivní. Je to tak v pořádku nebo chcete nastavit blokaci m-plateb?
S pozdravem Ing. Václav Pospíchal, Guru pro Social Media O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
O2 napsalo => Dle kontroly za období 16. 8. – 15. 9. 2023 byly z čísla 737xxx242 odeslány 4 SMS jako platba přes internet - tyto SMS jsou odesílány z daného čísla.
Problem je v tom, ze ja jsem zadnou z techto SMS neodeslala, byly zaslany "nejak" automaticky. Ale na tohle O2 neslysi, ani neni zavedena zadna ochrana (napr. potvrzeni SMS).
O2 napsalo => a 3 m-platby (platba přes internet) na Google play - toto je v poradku a mam o tom prehled.
Vyuctovani jsem zaplatila (co jsem taky jineho mohla delat), ale vubec nejsem spokojena, ze musim zaplatit sluzbu kterou jsem neprovedla/nepotvrdila.
A jeste bych se rada zeptala zda vybrane penize O2 zasila tem zlodejum?!? Jestli ano, tak je neco spatne.
Dekuji.
Pěkný den,
omlouvám se, v předešlé reakci jsem chybně uvedl, že se jedno o 4 platby přes internet, jednalo se o 4 platby přes SMS. O2 není poskytovatel dané služby, pouze přes nás probíhá úhrada.
Pokud tedy s naúčtování plateb přes SMS nesouhlasíte, je možné reklamaci uplatnit u daného poskytovatele - http://www.platmobilem.cz/databaze-cisel/vysledky-hledani?cislo=90311099.
Po objednání služby má na Vaše číslo dorazit SMS s možností vrácení platby do 48 hodin, doporučím Vám se ještě jednou podívat do historie doručených zpráv.
S pozdravem Ing. Václav Pospíchal, Guru pro Social Media O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.