Společnost


Leo Express Global a.s.

Počet nahlášených stížností:45
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

57%
43%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#70375Neoznačený vlak

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.09.2023, před rokem

Zdeněk Erdélyi

Znění stížnosti

V neděli 17. 9. 2023 přijel na stanici Třinec Centrum v cca 18.30 hod. (směr SK) naprosto neoznačený černý vlak, bez jakýchkoliv identifikačních znaků, nebo loga. Vlak nebyl ani nijak vypsán na odjezdové tabuli, ani hlášen staničním rozhlasem. Poněvadž se to téměř krylo s odjezdovým časem jiného vlaku, vznikl celkem velký chaos mezi cestujícími na nástupišti, čekajícími na vlak jiný. Zdůvodnění, že vlak není hlášen protože je z jiné společnosti než ČD, mi přijde povrchní a diletantské - máte mít se stanicí smlouvu, která zajišťuje plné pokrytí služeb. Stanice je rychlíková a dokonce na přihraničním styku.
Žádám vysvětlení a opatření, která budou přijata pro nápravu.


Požadované řešení

Žádám vysvětlení vzniklé situace a o přijetí opatření, která budou přijata pro nápravu, aby to nevypadalo jako v roce 1970 v Bangladéši, ale jako v r. 2023 v členském statě EU.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.9.2023 10:30, před rokem

Přepravní společnost by měla zajistit, aby spotřebitelé byli dostatečné informování, z jakého nástupiště vlak odjíždí. V případě, že se spotřebitel řídil dle pokynů uváděných společností, ale nestihl vlak, byla mu způsobena škoda. Dle ustanovení § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit.

Jak vyplývá z ustanovení článku 4.1 Přepravních podmínek společnosti, v případě, že nedošlo k provedení přepravy z důvodů pochybení na straně přepravce, má spotřebitel nárok na vrácení celého jízdného.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.9.2023 13:22, před rokem

Dobrý den, pane Erdélyi, nejsme si jisti, jestli je Váš podnět správně adresován na naši společnost. Jelikož my nejsme kompetentní ani zodpovědní za ohlašování vlaků, ale SŽ. Nicméně, pokud pátráte po vlaku ze dne 17. 9. 2023 ve stanici Třinec Centrum cca v 18.30 hod. (směr SK), pak bohužel se nejednalo o vlak naší společnosti. Dispečerem máme ověřeno, že náš vlak v tomto úseku v daném čase neprojížděl. Spoje naší společnosti jsou ve všech stanicích ohlašovány a také vypisovány na informačních tabulích.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.10.2023 11:06, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2023 19:20, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.