Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
24.8. mi měl být doručován balíček.
Doručení se ale nekonalo, protože doručovatel 500m od místa doručení (data z gps cpost) oznámil, že adresát nebyl zastižen.
Na základě toho jsem podal stížnost k doručování dané zásilky.
Telefonáty nepomáhaly, pracovnice si mě přehazovaly jako horký brambor (callcentrum->depo->ukládací pošta->nadřazená pobočka…).
Poté mi volala vedoucí doručovacího depa s omluvou (dorazila na ně z vedení moje stížnost) a s informací, že bude moje zásilka opětovně doručena.
Česká pošta se poté emailově vyjádřila, že je stížnost oprávněná, ale chybou pracovnice ukládací pošty byla zásilka vrácena zpět odesílateli.
Dále napsali:
V případě neobdržení předem zaplaceného zboží je nutné ze strany adresáta zásilky tuto záležitost reklamovat u prodejce zboží, kde objednávku uskutečnil. V předmětné věci je třeba odlišit smlouvu, kterou uzavřel adresát (kupující) s odesílatelem zásilky (o prodeji/koupi zboží) a smlouvu, kterou uzavřel odesílatel zásilky s poštovním operátorem. Litujeme, ale v dané věci zaslání/dodání zboží není adresát zásilky v žádném právním vztahu s Českou poštou, s.p.
Je nějaká jiná šance, jak dostat odškodnění / vrácení peněz za dopravu a clo, než doufat, že zahraniční firma bude reklamovat dodání u ČP?
Vrátit peníze
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Česká pošta, s.p. shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.