Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 30.12.2021 jsem zaplatil převodem 7827,27CZK za letenky pro 3 osoby z Vídně do Sharm El Sheikh a zpět. 8.3.2022 tam a 19.3.2022 zpět. 11.1.2022 jsem emailem upozorňoval, že nemám letenky ani potvrzení o platbě. Prý nedokážou přiřadit a dohledat moji platbu. Mám veškeré podklady o zaplacení samozřejmě k dispozici. Dne 28.2.2023 mi přišel email, že dohledali transakci a že mi chtějí poslat peníze na účet zpět. Na mých 29 odeslaných emailů většinou žádná reakce nebo obecná, že situaci řeší....
mnou zaplacená částka 7827,27CZK
Požaduji navrácení platby. Dále bych očekával kompenzaci za 629 dní zadržovaných peněz v částce minimálně stejné jako byla původní platba
|
Tweet |
Platbu, která neodpovídá žádnému protiplnění ze strany společnosti, je povinna společnost vydat. V opačném případě se z její strany jedná o zadržování peněžních prostředků bez právního důvodu, tedy o bezdůvodné obohacení.
Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Wizz Air Hungary Ltd., Laurus Offices, Kőér street 2/A, Building B, H-1103, Budapešť, Maďarsko.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Maďarsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCnet-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.