Společnost


T-Mobile Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:645
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

15%
85%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#70394Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.09.2023, před rokem

Kateřina Drahokoupilová

Znění stížnosti

Dobrý den,
před rokem a půl jsem u společnosti T-Mobile na pobočce v Liberci zakoupila ke smlouvě mobilní telefon Samsung Galaxy A53 5G, který mi za 2 dny přišel poštou. Před měsícem se mi telefon začal zničehonic sám vypínat a zapínat, šla jsem ho tedy reklamovat. Po 2 týdnech přišel telefon zpět s tím, že reklamace nebyla uznána - byl prý zjištěn neodborný zásah do přistroje (neoriginální lepení na zadním krytu).
Servis mi nabídnul mimozáruční opravu za 9 800 Kč - to je vyšší částka, než za kolik bych pořídila nový kus. Za ten rok a půl, co telefon mám, rozhodně k žádnému otevření nedošlo. Proč bych něco takového dělala, když je telefon v záruce? Do servisu jsem volala, abych se dozvěděla, co s telefonem je, když nacenili opravu za skoro 10 tisíc a bylo mi řečeno, že nevědí.
Na pobočce došli k názoru, že musel být telefon vadně přiřazený na skladu a odeslali mi použitý kus místo nového, ale oni s tím bohužel nic neudělají. Opakovaně jsem telefonicky kontaktovala servis, zákaznické centrum apod., ale nikdo nechce přiznat chybu ani odpovědnost.
Zkoušela jsem dát mobil do iLoveServis v Liberci na diagnostiku, ta bohužel nešla povést a technik mi řekl, že nejspíš půjde o častou výrobní chybu těchto telefonů, která se ale bohužel neopravuje.
Telefon se nyní už vůbec nezapne.


Produkt

Samsung Galaxy A53 5G


Požadované řešení

Jsem student a nemůžu si dovolit každý rok kupovat nový telefon, žádám proto o výměnu telefonu nebo finanční náhradu škody.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.9.2023 12:31, před rokem

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Jestliže spotřebiteli byl dodán použitý telefon místo nového, mohlo by se jednat i o uvedení spotřebitele v omyl dle § 583 občanského zákoníku. Jednal-li někdo v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.