Společnost


Allegro sp. z o.o.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#70397Nedodaná zásilka

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 30 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.09.2023, před rokem

Adam Rujbr

Znění stížnosti

Dne 1.9.2023 jsem zakoupil přes portál Allegro.cz jako host ( bez registrace ) od uživatele LOMOLY - Ruční otvírák na plechovky na pití piva Top
(***) za 206kč, při platbě kartou.
Dnes je 20.9.2023 a dodnes nemám výrobek doma.
Allegro.cz slibovalo doručení do 13-15 dnů od data objednání.
Žádám o vrácení peněz, nebo doručení zásilky na uvedenou adresu, jinak podám stížnost na Českou obchodní ispekci a PČR.
Adam Rujbr, Jihlava!


Produkt

Ruční otvírák na plechovky na pití piva Top (***) za 206kč


Požadované řešení

Žádám o vrácení peněz, nebo doručení zásilky na uvedenou adresu, nebo podám stížnost na Českou obchodní ispekci a PČR.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.9.2023 13:21, před rokem

Dle dostupných informací je Allegro nákupní platforma, která propojuje kupující s prodávajícími. Prodávající tak mohou na Allegru nabízet své produkty a kupující mohou zase nalézt nabídku, která jim vyhovuje. Za doručení zboží následně zodpovídá prodejce, u kterého bylo zboží zakoupeno. Údaje o prodejci nalezne kupující přímo u nabídky, kde je taktéž uvedeno, zda se jedná o soukromého prodejce či společnost.


Jestliže bylo zboží zakoupeno u podnikatele, platí následující:
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.


Pokud se jednalo o soukromého prodejce, kupující nemá právo ze zákona od smlouvy odstoupit bez udání důvodů. Pokud ovšem prodejce na své stránce s nabídkou uvádí, že přijímá vrácení zboží bez udání důvodu, má na to kupující právo. Prodejce by měl jasně stanovit podmínky odstoupení od smlouvy (lhůtu, způsob vrácení a náklady na vrácení). V případě nedoručení zboží však kupující může postupovat dle § 1978 občanského zákoníku (viz výše) a od smlouvy odstoupit pro nedodání zboží.


Spotřebiteli doporučujeme, aby se obrátil se vzniklou situací a nahlásil problém přímo společnosti Allegro sp. z o.o., a to prostřednictvím kontaktního formuláře, který spotřebitel nalezne zde: https://allegro.cz/pomoc/kontakt?category=02bc595b-6c50-4c0a-9281-3a3bffa11c8d.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.11.2023 14:59, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2023 14:56, před rokem

Na základě podnětu od spotřebitele stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.