Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#70407Nedostatečné informace o poplatku za registraci

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
21.09.2023, před rokem

Michal Drábek

Znění stížnosti

Centrum aukcí.cz s.r.o., Piletická 486, 503 41 Hradec Králové IČ:28850700 zasílá výzvy k platbě za registraci, bez předchozíhoupozornění. Dotázal jsem se přes web reality.idnes.cz na nemovitost vaukci, kdy mi zpět došel email s linkem nahttps://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=DB7CBBB6B99F26D1E05333F21FACB2B3 od zmíněné firmy. Web a Registrace jenepřehledná, na první pohled není zřejmé jestli, za co a kolik by mělčlověk platit, vycházel jsem z platby za účast v aukci, ne za link k veřejněpřístupnému webu za 6000,- Dle mého názoru je tohle nekalá praktikajak z 90 let. Děkuji za reakci S pozdravem, Michal Drábek


Produkt

https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=DB7CBBB6B99F26D1E05333F21FACB2B3


Požadované řešení

Zrušení mé registrace
Storno výzvy k platbě, uznání neexistence jakéhokoliv dluhu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.9.2023 13:37, před rokem

Máme za to, že společnost Centrum aukcí.cz, s.r.o. (provozovatel portálu www.s-drazby.cz) neplní vůči spotřebitelům řádným způsobem svou informační povinnost o ceně [§ 1811 odst. 1, 2 písm. c) občanského zákoníku, dále také § 12 zákona o ochraně spotřebitele]. Ze smyslu a účelu zákona a z rozhodování Nejvyššího správního soudu plyne, že informace o ceně musí být spotřebiteli přístupná okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění. V řešené věci je spotřebitel nucen učinit úkony směřující ke zjištění ceny (rozkliknutí ceníku a nalezení odpovídající částky).

Z rozhodování Ústavního soudu, obecných soudů nebo České obchodní inspekce vyplývá, že v obchodních podmínkách (jimiž jsou zcela nepochybně v řešené věci i tzv. aukční podmínky, neboť nerozhoduje název, ale povaha dokumentu) není možné sjednat platně smluvní pokutu. Pokud není možné v obchodních podmínkách platně sjednat smluvní pokutu, tím spíš v nich není možné ujednat cenu. Tento zákaz je v řešené věci společností Centrum aukcí.cz s.r.o. porušován.

Nikdo, tím spíše podnikatel ve vztahu ke spotřebiteli, se nesmí na druhé straně dopouštět tzv. neúměrného zkrácení (§ 1793 občanského zákoníku). Neúměrné zkrácení znamená, že společností poskytnuté služby neodpovídají tomu, jakou částku spotřebitel zaplatil. Spočívá-li celé plnění společnosti v tom, že přepošle spotřebiteli veřejně dostupné údaje (přičemž totožnou službu poskytují konkurenti této společnosti zdarma), a následně za to inkasuje 6 000,- (nebo v jiných případech 5 000,-) Kč, jedná se podle našeho názoru o neúměrné zkrácení.

Mediální zpracování případu spotřebitel najde např. na
- https://www.seznamzpravy.cz/clanek/spolecnost-vyuziva-hlad-po-nemovitostech-nasla-trik-ktery-vas-pripravi-o-penize-174492
- https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/221452801080916/

Dosavadní rozhodnutí soudů jsou v tomto případě ve prospěch i v neprospěch společnosti. Domníváme, že rozsudky, které jdou do merita věci, jsou nám známé a vychází ve prospěch společnosti, nesplňují základní požadavky kladené na rozhodovací činnost civilních soudů ohledně věcné správnosti. Např. není na daný případ vůbec aplikována příslušná pasáž zákona přijatá za účelem ochrany spotřebitele, což je mj. důvod ke zrušení takového rozsudku Ústavním soudem ČR.

Rozsudky, s jejichž zněním se ztotožňujeme:
-https://timura.legal/clanky/detail/rozsudek-v-kauze-s-drazby
-https://miroslavahustakova.cz/s-drazby/

Aktuální vzhled "registračního tlačítka" je sice v souladu s částí novely občanského zákoníku, týkající se zákonné úpravy tlačítek zavazujících k platbě (konkrétně § 1826a tohoto zákona). Co se však týká samotného informování o ceně služby, je naše stanovisko neměnné a domníváme se tak, že spotřebitelé o ceně služby nejsou informováni řádně a včas (viz výše).

Zároveň máme nyní k dispozici dvě rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, která postup ČOI, a tedy i náš názor k dřívějším praktikám společnosti, potvrzují. Více informací se spotřebitelé mohou dozvědět např. v našem článku zde: https://www.dtest.cz/clanek-10251/pozor-na-smejdske-praktiky-spolecnosti-centrum-aukci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.9.2023 10:14, před rokem

Dobrý den, každý potencionální klient obdrží před samotnou registrací všechny smluvní dokumenty emailem, tímto asi je řečeno vše, včetně naplnění § 12 ZOS. Není nám jasné, proč si dTest neumí udělat v rámci objektivního informování spotřebitelů kontrolní registraci na našem webu a potom sdělit všem spotřebitelům reálně zjištěná fakta. To se opravdu dTest tak moc bojí říci lidem pravdu? Je to vůbec možné? Ohledně rozhodnutí KS HK, tak společnost podala proti těmto rozhodnutím Kasační stížnost k NSS v Brně a upozorňuje v ní mimo jiné, na dysfunkci veřejné moci, NSS v Brně vyhověl žádosti o odkladný účinek. Společnost opakovaně upozorňuje na to, že registrační cesta pro klienty byla nastavena přesně dle doporučení a pokynu ČOI z roku 2019, tedy ČOI by měla pokutovat sama sebe za případné chybné vyložení §12 ZOS. Sám i dTest více jak 14 měsíců všem spotřebitelům tvrdil, že informování spotřebitelů je v pořádku. Opětovně vyzýváme touto cestou dTest, učiňte si testovací registraci a napište lidem pravdu, ohledně vašich minulých obav, že budete muset platit poplatek, tak opravdu nebudeme po vás poplatek požadovat, ale již prosíme, napište lidem pravdu. Děkujeme. Na závěr ještě jednou krátká rekapitulace: 1., klient obdrží emailem před provedením registrace smluvní dokumenty, kde je opakovaně uvedena zvýrazněná cena služby, 2. před tlačítkem REGISTROVAT SE, POTVRZUJI NÁKUP SLUŽBY je zveřejněna tato informace: "Odesláním formuláře učiníte registraci, která je ZPOPLATNĚNA dle platných Aukčních podmínek a ceníku-zde a souhlasíte s těmito aukčními podmínkami a ceníkem pro jednotlivé typy aukcí, služeb pro exekuční dražby a služeb pro insolvenční nemovitosti..", 3. Ceník služeb je uveden přímo u tlačítka REGISTROVAT SE, POTVRZUJI NÁKUP SLUŽBY, kde jsou přímo uvedeny poplatky za služby společnosti. OTÁZKA NA ZÁVĚR, CO CHCE SPOTŘEBITEL VÍCE ? Prosíme dTest o odpověď, protože již opravdu nevíme, kde více všude zveřejnit cenu našich služeb. SKUTEČNOST, ŽE SPOTŘEBITELÉ NEČTOU ZVEŘEJNĚNÝ TEXT, OPRAVDU NENÍ PROBLÉM SPOLEČNOSTI, NEZLOBTE SE.....

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2023 18:08, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.10.2023 16:13, před rokem


Michal Drábek

Prezident Exekutorské komory ČR k praktikám společnosti Centrum Aukcí.cz s.r.o. uvedl, že společnost parazituje na informacích, které jsou exekutorské úřady povinny zveřejňovat na portálu dražeb Exekutorské komory ČR a snaží se z lidí vylákat peníze za něco, co je běžně zdarma.

Centrum Aukcí.cz s.r.o. neposkytuje žádnou službu, v reálném světě žádná (seriozní) společnost nepožaduje platby za registraci, proto jsem ani žádnou podobnou praktiku neočekával. Dle mého názoru přeposlání odkazu na insolvenční rejstřík nemůže nikdo soudný považovat za službu s cenou 6000,- a proto se i společnost Centrum Aukcí.cz s.r.o. záměrně snaží nutnost platby, stejně jako možnosti odstoupení smlouvy skrývat.

Navíc tvrdí, že odstoupení od smlouvy je možné po zaplacení, což je další nesmysl, znovu jen pokus vytáhnout z lidí peníze, který nemá oporu v žádném zákoně.

Centrum Aukcí.cz s.r.o. dostala odstoupení od smlouvy v zákonem dané lhůtě, pro mě je záležitost uzavřená.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.10.2023 17:51, před rokem

Dobrý den, vyjádření exekutorské komory je více jak 4 roky staré a jde o názor jednoho exekutora, který už ani není aktuálně ve funkci. Ostatní exekutoři jsou spokojeni, protože mají o cca 250% vyšší zájem o jejich dražby a nemusí pro toto zvýšení počtu zájemců nic dělat, natož platit drahou realitní inzerci, to vše platí naše společnost. Pane Drábku, spočítejte si, kolik stojí realitní inzerce cca 1200 nemovitostí na 10 realitních inzertních serverech, možná budete překvapen, jak vysoké je toto číslo. Za druhé, nevíme zda schválně, nebo z nevědomosti "mícháte" službu exekuční nemovitosti se službou insolvenční nemovitosti. Vyhledání insolvenční nemovitosti není jen o přeposlání odkazu na insolvenční řízení. Předmětnou nemovitost musí někdo nejdříve z těch tisíců různých insolvenčních řízení vyhledat, pročíst insolvenční řízení, zda je nemovitost sepsána v majetkové podstatě, udělat foto a popis nemovitosti, dokážete si představit tu pracnost, že např. aby byla vyhledána jedna nemovitost musíte zkontrolovat cca 20-30 různých insolvenčních spisů, chápete to? Pokud by činnost společnosti neměla oporu v žádném zákoně, tak jak chytře píšete, jak zde vysvětlíte, že společnost vyhrála více jak 70 soudních sporů, tak příště než se zde budete "odborně" vyjadřovat, bylo by dobré si zjistit více informací a to i těch, které hovoří ve prospěch společnosti, jinak tato Vaše "odborná" vyjádření působí spíše jak "dětské brečení" ve školce, nezlobte se na nás. Nebo si opravdu myslíte, že zajistit a "objevit" ten správný odkaz na insolvenční řízení s bonitní nemovitostí, která je sepsána v majetkové podstatě je opravdu záležitost na 5min? Můžeme Vás uklidnit, že toto opravdu není práce na 5min........ohledně odstoupení od smlouvy, jak chcete odstupovat od smlouvy, když jste již obdržel plnění dle smlouvy....zkoušel jste někdy odstoupit od smlouvy při nákupu jiného digitálního produktu? Z logiky věci to ani nemůže být prakticky možné, proto vše máme přesně uvedeno v předsmluvní a ve smluvní dokumentaci, se kterou jste se seznámil před samotnou registrací, minimálně jste toto svou registrací potvrdil. Děkujeme tedy za úhradu poplatku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2023 14:36, před rokem

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

S ohledem na výše uvedené stížnost uzavíráme, dosažení smírného řešení není evidentně možné.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.