Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
nezaplatil mi výši obsahu kufru a kufru samotného.
u společnosti zaslat.cz jsem si objednala převoz kufru z cizí země do České republiky. Neustále mi tvrdili, že je kufr na cestě domů a najednou byl odklopen ve Vídni a v Bruselu. Nemají v tom systém. Taktéž vážil méně než jsem zaplatila. Dále jsem omylem zadala reklamaci aniž bych věděla jak se zadává a proto jsem ji zrušila a zadala další nové reklamace. Nu, proplatili mi jen téměř cenu služby, za kterou jsem zaplatila a kufr a věci v mém kufru proplatit nechtěli. Na odvolání nereagovali pozitivně. Všude v recenzích je Fedex tímto známý, nerozumím proč tyhle dvě společnosti jsou stále na trhu a legálně jim tyhle praktiky prochází. Ztrátu kufru (cennosti po babičce, lékařské dokumentace, drahé oblečení) už mi nevrátí a nechtějí ani kompenzovat takovou ztrátu. Ví se, že u FedEx se zákazníkům po světě ztratilo několik zavazadel a balíků a zaslat.cz s nima kooperuje. V komentářích na Instagram u fedexu je již spousty stížností.
Přeprava kufru že zahraničí
Finanční kompenzace kufru a obsahu a upozornění lidí, že se v zahraničí kradou u fedexu kufry viz Instagram fedex komentáře. Stovky poškozených.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci, tak jak zde již spotřebitel podle popisu učinil. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Podle našeho názoru by se v tomto případě mělo postupovat podle ustanovení § 2567 občanského zákoníku, který stanoví, že při ztrátě nebo zničení zásilky nahradí dopravce cenu, kterou zásilka měla v době, kdy ji převzal. Podle § 1812 odst. 2 OZ platí, že k ujednáním odchylujícím se od ustanovení zákona stanovených k ochraně spotřebitele se nepřihlíží. To platí i v případě, že se spotřebitel vzdá zvláštního práva, které mu zákon poskytuje. Jiné orgány jako např. Česká obchodní inspekce však mohou být jiného názoru.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.