Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:788
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#70419Nedodání objednaného zboží. Chaotické vyřizování reklamací

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
21.09.2023, před rokem

Radovan Bobek

Znění stížnosti

Dne 5.9.2023 jsem založil objednávku č.*** na 1 x Drtič na ovoce, č. výrobku: *** a 1 x Lis na ovoce 12 l, č. výrobku: ***. Dne 8.9.2023 jsem obdržel Lis na ovoce. Dne 9.9.2023 jsem obdržel email, že dodávka Drtiče na ovoce se zpozdí. Po mé urgenci dne 13.9.2023, mě zákaznický servis Lidl informoval, že: "Z logistických důvodů doposud nedošlo k předání dopravci.". Dne 16.9.2023 založil zákaznický servis novou objednávku na mé jméno, bez mého vědomí, na 1 x Lis na ovoce 12 l, který jsem, jak jsem uvedl výše, obdržel již 8.9.2023.Dne 16.9.2023 jsem reklamoval nedodání Drtiče na ovoce a chybné založení objednávky, což mi bylo emailem ze zákaznického servisu Lidlu potvrzeno. Dne 20.9.2023 jsem obdržel zprávu z Lidl-shop.cz o neúspěšném doručení Lisu na ovoce, který jsem pochopitelně odmítl převzít.


Produkt

Nevyřízená část objednávky č.**, ze dne 5.9.2023 na 1 x Drtič na ovoce, č. výrobku: ***.


Požadované řešení

Dodání 1 x Drtič na ovoce, č. výrobku: *** dle objednávky č.***, ze dne 5.9.2023.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.9.2023 15:31, před rokem

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Jestliže spotřebiteli bylo zasláno zboží, které si neobjednal (v tomto případě druhý lis), nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu (druhého lisu) uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.9.2023 07:21, před rokem

Dobrý den, pane Bobku, mrzí nás Vámi popsané komplikace, za které se Vám omlouváme. S pozdravem Lidl Česká republika v.o.s

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2023 18:08, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
25.10.2023 19:06, před rokem


Radovan Bobek

Hodnocení: