Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamovala jsem produkt náramek k fitness hodinkám, z jehož rámečku se již po necelém měsíci nadměrně odírala černá barva až na stříbrný kov. Po dvou měsících byl už nenositelný. Přitom pásek ze stejného materiálu (alespon v popisu nebylo uvedeno, že by byl z materiálu jiného) je bez poskvrnky a škrábnutí, i když je neustálým pokládáním ruky na povrchy či třením ruky o oděv při chůzi mnohem víc namáhaný než rámeček.
Prodejce odmítl reklamaci uznat s tím, že "Při mechanickém poškození se bohužel strhne barva z jakéhokoli barveného kovu a je na to třeba dávat pozor."
Přitom v popisu produktu jde o " Luxusní celokovový náhradní řemínek Milánský tah v univerzálním provedení pro Xiaomi Mi Band 3, 4, 5 a 6 je vyroben z kvalitní nerezové oceli (304)." Nikde není napsáno, že jde o barvený kov.
Další odpověď: "řemínek je z nerezové oceli. Nerezová ocel má svoji přirozenou barvu v odstínech stříbrné. Jakákoli jiná barva je obarvena.
Řemínek je opravdu evidentně potlučen což jednoznačně produkt poškodí a na to opravdu záruku poskytovat nemůžeme.
I v případě nebarveného řemínku se vlivem mechanického poškození materiál poškodí, poškrábe apod."
Jak je tedy možné, že se nepoškodil i pásek, ale jen rámeček, který je mnohem méně namáhaný než pásek?
Další obligátní odpověď prodejce, který nechce uznávat reklamace:
"tyto řemínky prodáváme již několik let a doposud jsme na toto neměli jedinou stížnost.
Jak dlouho řemínek vydrží záleží také na tom jak je používán. Pokud by nedocházelo k nárazům apod. jako v tomto případě, tak vydrží v pěkném stavu dlouho. V opačném případě může být řemínek vlivem nárazů atd. poškozený třeba za den.
Obarvení/lakování kovu je standardní řešení."
Tak zákazníci zřejmě nad reklamací radši mávnou rukou, zvlášť když jde o takového nesolidního prodejce. A to je zřejmě účel.
A protože nebyly jiné stížnosti, tak já jsem si poškození zřejmě vymyslela.
Může prodejce náramků k FITNESS hodinkám myslet vážně, že se náramek poškodí třeba za den?! (pokud tedy do něj nebušíte činkou)
A ne, lakování kovu není standardní řešení. Pásek evidentně lakovaný není. Taky není poškozený.
V popisu o lakování nic nestojí, jinak bych si náramek NIKDY nekoupila.
Xiaomi Milánský tah celokovový náhradní náramek univerzální pro Mi Band 3/4/5/6 se zapínáním Barva: černá MBSCZ-MT4Z012
Uznání reklamace, vrácení peněz za produkt i poštovné.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.