Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
V dubnu jsme zakoupili v Jena nábytek dvě stejné skříně Apulien. Skříně jsme si nechali dovést a namontovat firmou začátkem května. Okamžitě ten den silný agresivní chemický zápach ze skříní zamořil celý pokoj a od té doby se v něm nedá pobývat. Při teplejším počasí pokud vstoupíme do místnosti bez otevřeného okna motá se nám hlava a je nám nevolno. Skříně větráme a máme otevřené okno už 6 týdnů a zápach je pořád intenzivní. Byl u nás technik od Jena nábytek a zápach také cítil. Podotýkám místnost je nová s rekuperací. Komplikuje nám to život jelikož místnost nemůžeme používat. Dnes mě přišlo po měsíci vyjádření z Jena nábytek, že reklamaci neuznávají, že skříně jsou vyrobeny z nezávadných materiálů a na "vůni" novoty si máme zvyknout. Dále tvrdí, že je zápach v mezích normy a pokud bych chtěla udělat rozbor skříní mám si připravit desítky tisíc na uhrazení.
Šatní skříň Apulien A9518
Požaduji aby Jena nábytek přijel demontovat skříně a navrácení peněz.
|
Tweet |
Doporučujeme spotřebiteli ověřit, zda prodejce vyřídil uplatněnou reklamaci včas. Rozhodující pro toto zjištění bude datum uplatnění reklamace a datum jejího vyřízení prodejcem. Prodávající nebo jím pověřený pracovník má povinnost o uplatněné reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Nejzazší termín pro vyřízení reklamace činí tedy 30 dní ode dne uplatnění. Počítání času (rovněž i lhůty pro vyřízení reklamace) je upraveno v § 605 občanského zákoníku. Lhůta nebo doba určená podle dnů počíná dnem, který následuje po skutečnosti rozhodné pro její počátek. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující.
Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebiteli vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku. Odstoupení od smlouvy je platné od chvíle dojití druhé straně. Má se za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Odstoupením se smlouva od počátku ruší a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění. K vrácení peněz je vhodné prodávajícímu určit přiměřenou lhůtu. Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Pokud byla řádně uplatněná reklamace vyřízena prodejcem včas, avšak byla prodejcem zamítnuta, doporučujeme spotřebiteli v případě nesouhlasu se způsobem vyřízení reklamace, hájit právo na její řádné vyřízení soudní cestou. Ještě předtím bude vhodné rozporovat důvody uvedené v zamítavém reklamačním stanovisku prodejce za pomoci soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. O případné ceně za vypracování znaleckého posudku v konkrétním případě se lze informovat přímo u zvoleného znalce před jeho vypracováním.
Pokud se jedná o účelně vynaložené náklady spojené s oprávněnou reklamací, je prodávající povinen tyto náklady na základě žádosti kupujícího proplatit. Účelně vynaloženými náklady jsou náklady, které musí spotřebitel nezbytně nutně vynaložit k tomu, aby mohl reklamaci uplatnit. Jedná se obvykle o náklady na cestovné, poštovné, rovněž i znalecký posudek.
Dobrý den paní Cogan,
reagujeme na Váš příspěvek týkající se reklamace skříní Apulien.
Vaše reklamace týkající se chemického zápachu skříní byla prověřena jak naším specialistou přímo na místě, tak následně jsme požádali dodavatele o zjištění materiálu, který byl použit k výrobě skříní.
Vyjádření dodavatele jsme Vám zaslali v dopise společně se zamítavým stanoviskem Vaší reklamace, která byla vyřešena v zákonem stanovené lhůtě.
Všech našich zákazníků si vážíme a chceme, aby byly se zbožím, které si zakoupí v našem obchodě spokojeni. Nabízíme Vám následující možnost řešení vzniklé situace. Jednu ze zakoupených skříní Vám demontujeme a odvezeme zpět na prodejnu, kde prověříme šířící se chemický zápach, který jste uvedla jako předmět reklamace.
V případě, že s tímto řešením souhlasíte, prosím kontaktujte nás na naší zákaznické lince 840 116 529.
Děkujeme.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Lenka Krychtálková
oddělení zákaznického servisu
JENA-NABYTEK.CZ
Prosíme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnost se k případu vyjádřit. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme.