Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Vážená spoločnosť ELGAS Energy s.r.o.
podávam týmto sťažnosť, že do dnešného dňa t.j. 23.9.2023 neobdržal preplatky za dodávky energií.
Svoju sťažnosť dokladám nasledujúcimi faktami:
- odpočet spotreby elektrickej energie bol na mojom odbernom mieste "***" vykonaný 14.4.2023. Keďže som dlhšiu dobu nedostal faktúru /vyučtovanie/ spotreby k tomuto dátumu tak som dňa 31. 7. 2023 telefonicky rozprával s Vašim operátorom, ktorý prisľubil, že uvedenú skutočnosť oznámi fakturačnému oddelenie. Aby sa vec urýchlene vyriešila, nadiktoval som mu mailovú adresu "***" na ktorú mi faktúru zašle. Prešlo 14 dní a neobdržal som žiadnu správu. Preto som opätovne dňa 15.8.2023 kontaktoval telefonicky Vašu spoločnosť. Tentokrát mi pani operátorka prisľubila okamžitú nápravu s tým, že s polu s faktúrou za elektrinu obdržím mailom i faktúru za dodávku plynu /odpočet bol vykonaný začiatkom júla 2023/. Avšak do dňa 20.8.2023 som žiaden mail s fuktúrami nedostal.
Nakoľko mailové spojenie záhadným spôsobom medzi Vašou spoločnoťou a mnou nefunguje, posielam túto žiadosť o zaslanie vyššie uvedených faktúr písomnou formou na adresu odberného miesta a to:
Ing. Štefan Boledovič ***
- na tieto urgencie som nakoniec požadované dokumenty obdržal až po písomnej žiadosti zo dňa 20.8. 2023.
- na obdržaných faktúrach mi boli vyčíslené preplatky a to preplatok v sume 26 739,00 Kč za elektrinu a 20 752,00 Kč za plyn. Obidva preplatky preplatky s dátumom splatnosti 26.6.2023.
- kolotoč s telefonátmi a písomnými žiadosťami o vyplatenie preplatkov. No do dnešného dňa t.j 23.9.2023 -tri mesiace po dátume splatnosti som žiadne peniaze nedostal.
Urgujem urýchlené vybavenie mojej sťažnosti. Preplatky žiadam poukázať na účet, ktorý je uvedený na faktúrach za dodávky energii.
Odberné miesto: ***
Za skoré a kladné vybavenie vopred ďakujem Ing.ŠtefanBoledovič
|
Tweet |
Pokud společnost nevrátila přeplatek v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení. Spotřebitel v takovém případě může žádat vyplacení přeplatku ihned a navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nebyl-li přeplatek vyplacen včas, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.), v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].
Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: ELGAS Energy s.r.o., Dobronická 1257, 148 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, doporučujeme spotřebiteli obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.