Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den
Dne 26.cervence kolem 16h jsem mela telefonicky rozhovor s pani z vaseho zakaznickeho centra, se kterou jsem uzavrela novou smlouvu na dalsi rok. Castka se mela snizit o mesicne zhruba 2tis korun.
Jsem absolutne zklamana vasim zakaznickym servisem. Nejprve mi chybne ulozite mesicni castku 65.000 kc a kdyz ji konecne po mesici ji opravite, tak ne na castku, kterou jsme domluvili. Neni prece spravne aby jste me dal uctovali 6300 kc mesicne kdyz smlouva byla nizsi. Prosim poslechnete si nas rozhovor. Jak je mozne, ze platby stale nejsou ve slibene vysi a neni u vas zadneho odvolani. Vasim laxnim servisem mi zbusobujete zbytecne stres. Dekuji za brzkou odpoved.
Petra Wager
Znizte zalohy na domluvenou vysi
|
Tweet |
Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud se tedy zaměstnanec společnosti se spotřebitelkou dohodl na určité výši záloh, měly by být zálohy v této výši také účtovány.
Obecně však platí, že je nezbytné rozlišovat mezi navýšením záloh a navýšením ceny. Změna záloh je zpravidla možná, neboť zálohy často nebývají fixované/garantované. Je však nutné splnit několik podmínek - mezi hlavní patří informování spotřebitele o tomto zvýšení a vyhrazení si této možnosti ve smlouvě. U zvýšení záloh ale stále platí, že dle § 11 odst. 6 energetického zákona musí být zálohy nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby - nelze je tak zvýšit bezdůvodně (resp. na nedůvodnou výši). Spotřebitel zároveň může navrhnout její snížení. Pokud toto snížení bude o jednotky %, dodavatel energií požadavku často vyhoví bez námitek. V případě, že by však spotřebitel chtěl snížit zálohy o větší část, měl by dodavateli tento krok odůvodnit.
Společnost je vhodné o dané situaci informovat. To je možné učinit například formou doporučeného dopisu s dodejkou, který bude zaslán na adresu sídla společnosti CENTROPOL ENERGY, a.s., Vaníčkova 1594/1, 40001 Ústí nad Labem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.