Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Prodejna Příbram - u výrobku odšťavovač-Press Revolution chybí v balení díl Q-Kolektor na suché zbytky. V přiloženém návodu jde o první díl, kterým začíná složení výrobku. Prodejna není schopná říci, zda je u tohoto provedení tento díl nezbytný k spolehlivé funkci přístroje v souladu se záručními podmínkami.
Tefal Infiny Press Revolution ZC500H38. Fa FVT15/039/5/03104
Po Mautfieldu požaduji, aby zajistil, že výrobek, který jsem koupila, bude provozuschopný v souladu s podmínkami záruky.
|
Tweet |
Dodání chybějícího dílu je oprávněn požadovat spotřebitel po prodejci na základě argumentu nesplněné jakosti při převzetí podle § 2161 občanského zákoníku ve spojení s § 2169 občanského zákoníku, který upravuje práva z vadného plnění. Jedná se tedy o reklamační řízení a pro prodávajícího jsou stanoveny lhůty vyplývající z § 19 zákona o ochraně spotřebitele: Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
Spotřebitel má v tomto případě nárok na dodání chybějícího dílu výrobku. Uplyne-li lhůta pro vyřízení reklamace, spotřebitel může odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. V této zákonné 6měsíční lhůtě od obdržení zboží, je na prodejci, aby spotřebiteli dokázal, že zboží expedoval v daném množství. Pokud tak neučiní a nedokáže spotřebiteli, že tak opravdu učinil, je jeho povinností dodat chybějící díl výrobku.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.