Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
17.8. 2023 jsem objednal a zároveň zaplatil set zahradního nábytku. Cena byla 11061 Kč. Po rozbalení zboží jsem zjistil značné poškození stolu (prasklá deska)
29.8. jsem zboží emailem reklamoval, 8.9. bylo zboží dopravcem odvezeno. Požadoval jsem, a nadále požaduji, výměnu zboží za bezvadné.
14.9. po opětovném požadavku ze strany Mall na zaslání mého čísla bank. účtu pro vrácení částky jsem urgoval zaslání zboží, ne peněz. Obratem přišla odpověď, že zboží již není na skladě, přitom na eshopu stále na skladě bylo a to až do 22.9. ovšem již za cenu 13830 Kč.
Pro ověření jsem zboží dne 18.9. přes jiné jméno a adresu kontrolně objednal znovu, objednávka byla přijata, potvrzena, předána dopravci a zboží mi bude v nejbližších dnech doručováno.
Myslím, že toto jednání je ze strany Mall čistě spekulativní a nekalé, a to z důvodu, že došlo k přecenění objednaného zboží.
Jaký by měl být prosím další postup?
Ještě dodávám, že mi ze strany Mall nebylo vydáno žádné potvrzení o přijetí zboží do reklamačního řízení, že požaduji výměnu zboží a ani kdy jsem reklamaci uplatnil.
V-Garden Meranti Victoria Set 6
Dodání nového setu zahradního nábytku bez vad, kompenzaci za strávený čas při řešení reklamace.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Vzhledem k tomu, že reklamace spotřebitele byla uznána, vybírá nárok (dle hierarchie nároků) zpravidla podnikatel tak, aby ani vůči jedné ze stran nebyl nárok nepřiměřený. Prodávající může odstoupení od smlouvy spotřebiteli nabídnout, avšak spotřebitel jej nemusí přijmout. V tomto případě se dle našeho názoru jednalo o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů. Je vhodné proto požádat společnost o sdělení zákonného důvodu, pro který od smlouvy odstoupila.
Pokud by odstoupení od smlouvy ze strany společnosti nemělo oporu v zákoně (např. společnost tvrdí, že zboží již není na skladě přestože jej stále nabízí a prodává), mohl by spotřebitel požadovat vyřízení reklamace dodáním nového zboží bez vad tak, jak požadoval při podání reklamace.
Platí, že reklamace je podaná již samotným oznámením společnosti, že je zboží vadné.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Na stránkách společnosti je uvedeno, že změny adres (doručovací, fakturační) může spotřebitel do určité fáze zpracování objednávky provést ve svém klientském centru (zde: https://www.mall.cz/user/auth/login?return=%2Fklient). U ostatních změn bývá nejjednodušším řešením storno objednávky a vytvoření nové, protože automatický systém je v rámci stávající objednávky obvykle neumožňuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, mrzí mě komplikace s Vaší objednávkou. Dle dostupných informací nebylo možné vytvořit novou objednávku, protože zboží bylo skladem u dodavatele a v tomto případě systém náhradní objednávky neumožňuje. Úplně nová objednávka však vytvořit lze a je expedována dle naskladnění výrobku. V případě, že novou objednávku nepřevezměte, po vrácení zboží zpět k nám na sklad a zaevidování by mělo být možné zaslat zboží v rámci původní objednávky. Spojíme se s Vámi a pokusíme se vše dořešit k Vaší spokojenosti. S pozdravem Jana, overeno@mall.cz.
Nejde o objednávku, ale o reklamaci.
Přečtěte si to prosím znovu a lépe.
Shrnu- reklamace byla pravděpodobně (nemám oficiální vyjádření) prodejcem uznána, byl jsem žádán o číslo účtu na vrácení peněz. Odmítl jsem. Zboží bylo od doby zaslání reklamovaného zboží až do 22.9. na eshopu skladem. Mě bylo ovšem tvrzeno, že rekl. zboží není z důvodu vyprodání možné vyměnit.
Děkujeme stranám za vyjádření.
Protože spotřebitel svoji zprávu směřoval primárně na společnost, přeřazujeme stížnost na ni a žádáme ji o vyjádření ke konkrétnímu případu.
Dobrý den. Ano, jedná se o reklamaci, ale v případě výměny za nové zboží se vytváří nová objednávka. Kolegyně z reklamačního oddělení je s Vámi v kontaktu a po doručení nepřevzatého zboží zpět na náš sklad, zajistí odeslání výrobku na Vaši adresu. S pozdravem Jana, overeno@mall.cz
Tak jsem se konečně dočkal a přišla nová sada zahradního nábytku.
Po sestavení stolu jsem zjistil, že je deska v prostředku stolu prohnutá téměř o 25mm kdy ČSN 913001 říká, že zborcení rovinných ploch dřevěného nábytku může být max. +- 2mm/1m, což při délce stolu 180 cm nevyhovuje.
Podal jsem reklamaci s tím, že požaduji slevu pro vadu výrobku nebránící v jeho užívání.
Přišlo vyjádření reklamačního oddělení- cituji:
dle vyjádření výrobce se o přírodní dřevo které se vlivem vlhkosti,sluníčka a větru může mírně prohnout. Výrobce žádné maximální prohnutí neuvádí.
Jistě to ale nemá vliv na funkčnost produktu. Konec citátu.
Myslím si, že mám oprávněný nárok na slevu, i když výrobce nábytku nepochází z ČR, tak ČSN pro něj musí platit také. Ještě podotknu, že výrobek doposud nebyl vystaven vlivu vlhkosti, sluníčka a větru :-)
Děkujeme stranám za součinnost.
Jestliže byla vytvořená nová objednávka, avšak spotřebiteli tím nevznikla žádná škoda (nemusel nic hradit), dá se i takový postup považovat za postup v souladu se zákonem, přestože je dle našeho názoru pro spotřebitele komplikovaný.
Co se týká prohnutí stolu, je samozřejmě možné, že se vlivem "vlhkosti,sluníčka a větru může mírně prohnout", avšak takové prohnutí by se nemělo projevit již u sestavení, neboť nepředpokládáme, že by tyto vlivy na stůl během sestavování působily a zároveň by mělo jít pouze o drobné prohnutí - jak uvádí spotřebitel, lze využít i norem ČSN, které hovoří o možném prohnutí až 2 mm/m. Jestliže je však prohnutí 180 cm dlouhého stolu 25 mm, nejedná se dle našeho názoru o drobné prohnutí a je možné takovou vadu reklamovat.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat na vývoj v případu.
Dobrý den, vyjádření, které obdržel zákazník ohledně prohnutí stolu bylo zasláno dodavatelem a je neměnné. Dále byl zákazníkovi zaslán návod na údržbu výrobku a seznam, co je uznatelné jako vada materiálu. Zákazník již na zaslaný e-mail nereagoval. S pozdravem Jana, overeno@mall.cz
Mě, jakože vašeho zákazníka, vyjádření vašeho dodavatele nemusí vůbec zajímat. Výmysl dodavatele o uznatelných vadách je směšný a není relevantní. I pro výrobce kdesi v Tramtárii, pokud chce prodávat zboží v EU, platí zákony a normy dané země.
Vám, jako prodejci, doporučuji si přečíst Zákon o ochraně spotřebitele, kde se mimo jiné i píše o poctivosti prodeje a o zákazu používání nekalých praktik.
Návod na údržbu byl zaslán vámi zbytečně, návod byl součástí zaslané sestavy.
Již dále nemám zájem si s vámi psát emaily, strávil jsem s tím již dost svého času ve snaze domoci se svého práva. Bohužel to s vámi nikam nevede, tudíž budu kontaktovat ČOI.
Děkujeme stranám za součinnost.
I přesto jsme však, s ohledem na výše uvedené, nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody stran. Jestliže spotřebitel bude mít zájem o doplnění výsledku řízení při ČOI, může nám jej zaslat na e-mailovou adresu vasestiznosti@dtest.cz.