Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 61 |
Vážení, v lednu t. r. mi firma Zásilkovna s.r.o. poškodila obsah zásilky za 7099 Kč. Mou reklamaci automaticky zamítla, proto jsem se v únoru obrátil se stížností na zamítnutí reklamace na Český telekomunikační úřad. ČTÚ v srpnu rozhodl, že má stížnost byla oprávněná a že Zásilkovna s.r.o. mi má uhradit částku 7099 Kč za poškozenou zásilku a 100 Kč za administrativní poplatek ČTÚ převodem na účet ve lhůtě 30 dnů od nabytí právní moci tohoto rozhodnutí. Proti rozhodnutí ČTÚ nepodala Zásilkovna s.r.o. rozklad, po 15 dnech tedy rozhodnutí nabylo právní moci. Od té doby lhůta 30 dnů uplynula, ale od firmy Zásilkovna s.r.o. jsem žádnou platbu neobdržel, ani se mnou nijak nekomunikuje. Firmu Zásilkovna s.r.o. jsem navíc dvakrát vyzval k uhrazení částky 7199 Kč zprávou zaslanou do datové schránky (obě byly doručeny a přečteny). Takové jednání považuji opravdu za nehorázné a divím se, jak taková firma vůbec může v České republice podnikat, když nedodržuje platné zákony. Bohužel nevidím jinou možnost, než dlužnou částku vymáhat soudní cestou. Nebo existuje ještě jiné řešení? Děkuji a zdravím P. Schneider
Firma Zásilkovna s.r.o. se neřídí pravomocným rozhodnutím Českého telekomunikačního úřadu.
Na základě pravomocného rozhodnutí ČTÚ požaduji uhrazení částky 7199 Kč převodem na účet.
|
Tweet |
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Zásilkovna s.r.o., Českomoravská 2408/1a, 190 00 Praha.
Rozhodnutí ve věci Českého telekomunikačního úřadu má deklaratorní povahu. Takové rozhodnutí tedy potvrzuje již existující práva a povinnosti. Pokud společnost dobrovolně na základě rozhodnutí ČTÚ neplnila, bude nutné se obrátit na příslušný soud.
Dobrý den, pane Schneidere, omlouváme se, že vám pohledávka nebyla uhrazena. Prověříme to a ihned zjednáme nápravu, částku byste měl v nejbližších dnech obdržet. Mrzí nás komplikace, které vám tímto vznikly. Nikola, tým Zásilkovny
Hodnocení:
Komentář: Firma Zásilkovna s.r.o. mi náhradu škody 7099 Kč a náhradu administrativního poplatku 100 Kč uhradila až po zaslání upomínky v podobě předžalobní výzvy do vlastních rukou do datové schránky. Nejdřív mi Zásilkovna s.r.o. poškodí obsah zásilky, pak mi neoprávněně zamítne reklamaci a po pravomocném rozhodnutí ČTÚ ani nedodrží lhůtu 30 dnů k náhradě škody. Z pohledu klienta zkrátka všechno špatně!