Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
prosím, abyste mi poradili a napsali, zda na toto jednání má s.r.o. Comfort energy, právo. 13.8.2014 mne navštívila obchod.zástupkyně Jelínková a uzavřela se mnou smlouvu na levnější elektřinu a plyn. Plnění mělo být na elektřinu od 1.1.2015 a plyn od 1.12.2014. Smlouvu jsem podepsala já, ale zákazníkem je uveden můj manžel, na kterého byla smlouva napsaná. Ten smlouvu nepodepisoval, ani u ní nebyl. Po podepsání mi předala jednatelka LED žárovky, prý jako dárek - pozornost od společnosti. Písemné potvrzení o uzavření smlouvy došlo 18.8.2014. Manžel telefonicky týž den smlouvu zrušil, protože on smlouvu neuzavíral ani nepodepsal. Zjistil, že jednatelka taky odnesla písemná vyúčtování (výpisy) elektřiny a plynu. 23.9.2014 došlo písemné zrušení smlouvy na elektřinu a plyn u jejich společnosti. LED žárovky jsme 6.10.2014 v originálním obalu vrátili osobně na jejich pobočce - centrále Na Poříčí. Tam jsme obdrželi písemné potvrzení o jejich převzetí. Ústně jsme se dohodli s jejich dvěma zaměstnanci Pikešovou a jejím kolegou, že jsou sice vráceny po termínu, ale vše je v pořádku. Jsme důchodci a věřili jsme v solidnost firmy. Nyní 18.6.2015 více než po 8 měsících chtějí po nás pro opožděné vrácení LED žárovek uhradit do 2.7.2015 částku 2000 Kč složenkou či bankovním účtem. Neuhradíme-li včas, bude ještě navýšeno o 500 Kč smluvní pokutou. Nepovažujeme to za korektní jednání a prosím děkujeme za Vaši odpověď. Marta Novotná
Na vyžádaní můžeme poslat kopii Formuláře " Odstoupení od Kupní smlouvy a vrácení LED žárovek"
Stornování úhrady za vrácené a nepoužívané LED žárovky v originálním balení.
|
Tweet |
Při návštěvě podomního prodejce společnosti Comfort Energy s.r.o. je uzavírána nejenom smlouvu o dodávkách energií, ale zároveň i kupní smlouva, jejímž předmětem jsou zmíněné LED žárovky za zvýhodněnou cenu (obvykle za 1 Kč). Cena sady žárovek se však v návaznosti na odstoupení od smlouvy o dodávkách energií změní a po spotřebiteli je v takovém případě požadována úhrada plné ceny žárovek, kterou společnost vyčíslila na 2000 korun.
Podnikatel v obchodních podmínkách uvádí, že tuto částku nepožaduje v případě, kdy spotřebitel odstoupí od obou smluv do třiceti dnů od převzetí žárovek. Zákon však umožňuje zrušit změnu dodavatele energií až do pěti dnů před zahájením dodávky elektřiny nebo plynu novým dodavatelem. Může se tedy jednat i o dobu, která bude delší než jeden měsíc. Uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nesmí být spojeno s žádnou sankcí. Změna ceny žárovek je však postihem za odstoupení od smlouvy o dodávkách energií. V kupní smlouvě na žárovky se nesprávně uvádí, že obě smlouvy na sobě nejsou závislé. Jedná se však o závislé smlouvy a zánik smlouvy o dodávkách je spojen s automatickým zánikem smlouvy kupní. V případě zrušení změny dodavatele tak spotřebiteli vzniká povinnost žárovky vrátit, ovšem společnost není oprávněna požadovat žádnou úhradu nebo sankci.
Doporučujeme proto společnost upozornit na skutečnost, že LED žárovky byly vráceny podnikateli a že jejich převzetí bylo podnikatelem písemně potvrzeno. Dále je třeba podnikatele upozornit na nepřiměřenost smluvních ujednání uvedených v uzavíraných smlouvách (nerovnováha práv a povinností stran v neprospěch spotřebitele), kdy je cena sady žárovek vázána na odstoupení od smlouvy o dodávkách energií. Nepřiměřená ujednání jsou však ve spotřebitelských smlouvách zakázaná a vůbec se k nim nepřihlíží v souladu s ust. § 1813, § 1815 občanského zákoníku. Jedná se pouze o tzv. zdánlivé právní jednání.
Od spotřebitelky jsme obdrželi následující vyjádření:
Dobrý den,
chci Vám velmi poděkovat za Vaše rychlé vyřízení mé stížnosti na jednání Comfort energy s.r.o. Ne vždy člověk najde pochopení a správnou radu jako je tomu u Vás. Během 12 dní je vše vyřízeno a kladně. Zatím co u Vás písemnou radou u Comfort energy tuto slušnost neznají. Přišla mi dnes od nich sms, že nám potvrzují stornování faktury na úhradu LED žárovek anonymně bez jména, ale věřím jen díky Vám. Sami bychom s nimi nic nezmohli.
Ještě jednou Vám děkuji Marta Novotná
Na základě žádosti společnosti nyní přeřazujeme stížnost na ni, aby se mohla k případu vyjádřit.
Dobrý den,
požadavek na prověření stavu u zákaznického účtu pana Novotného byl přijat prostřednictvím zákaznické linky společnosti CE, kde byl tento požadavek vyřešen ke spokojenosti manželů Novotných, a vystavená zálohová faktura byla zrušena. O této skutečnosti byla paní Novotná informována dne 2.7.2015 prostřednictvím SMS zprávy, ke zrušení došlo již v průběhu června.
Tento požadavek byl vyřešen pouze prostřednictvím komunikačních kanálů společnosti CE, nikoliv vlastní iniciativou společnosti dTest.
Rádi bychom, aby paní Novotná v rámci hodnocení přístupu společnosti CE na tuto skutečnost přihlédla.
S pozdravem a přáním příjemného dne
Monika Schneiderová
Dobrý den,
zálohová faktura byla zrušena až 2.7.2015 prostřednictvím sms zprávy. Nezakládá se tedy na pravdě, že ke zrušení došlo již v průběhu června 2015. Trvám si na tom, že požadavek byl vyřešen jen díky iniciativě dTest.
Marta Novotná
Dobrý den, paní Novotná,
rozumím, ale mohu Vás ujistit, i dokázat, že požadavek byl opravdu vyřešen bez intervence dTest.
S pozdravem a přáním příjemného dne
Monika Schneiderová
Hodnocení: