Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Hezký den,
objednal jsem si jídlo u společnosti Wolt. U objednávky bylo avizován čas dodání 20-30 minut. Věděl jsem, že za hodinu musím odjíždět, proto jsem zvolil právě tento čas dodání, abych vše stihl. Objednávka se ale zpožďovala, tak jsem poslal zprávu, že jí musím zrušit, protože bych jí nestihl převzít. Ze společnosti napsali, že zrušit nejde. Čekal jsem tedy dál, zda ji doručit stihnou. Bohužel se to ale dál protahovalo a já musel z místa odjet. Posléze mi kurýr volal, že už je na místě, ale já mu musel říct, že už tam nejsem, protože jsem musel odjet. Jídlo nakonec přivezl za dvojnásobek času, než bylo avizováno. Chtěl jsem proto vrátit peníze, ale Wolt napsal, že žádné peníze nevrátí, protože čas doručení je pouze orientační. Jak se v takové situaci můžu bránit, prosím? Chápu, že čas je orientační, ale právě proto se podle něj orientuji, abych věděl, zda objednávku budu moct převzít, přece na ní nemůžu čekat třeba celý den. Jaká mám v tomhle případě práva? Předem mockrát děkuji!
Vrácení peníze za objednávku, která nebyla doručena z důvodu zpoždění.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud z povahy závazku vyplývá, že na opožděném plnění nemůže mít spotřebitel zájem, zaniká tento závazek prodlením prodávajícího. Z našeho pohledu se v této věci jedná právě o tento tzv. fixní závazek (§ 1980 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), zvláště v případě, kdy pozdním doručením může dojít k znehodnocení jídla.
Pokud společnost nevrátí spotřebiteli finanční prostředky, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.