Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
eshop mi zaslal poškozenou fotografii (kdy objednávku doručil až po 46 dnech dne 8.8. a na emaily vůbec nereagoval a ani se neomluvil) a vzhledem k její vysoké ceně, jsem ji vrátila. Emailem jsem eshop informovala o odstoupení, a to dne 22.8. Dne 1.9. je informuji, že zásilku mají v P.O.Box schránce. Dne 6.9. se připomínám, protože mi stále nebyly peníze vráceny, a odkazuji na zákon, který říká, že v případě prodlení jsou povinni také uhradit úrok z prodlení. Místo omluvy a sjednání nápravy, tedy okamžité zaslání mých peněz, které neoprávněně zadržují, mi ředitel odepsal dne 9.9., že já jsem situaci zkomplikovala a obvinil mě z nátlaku. Zaskočila mě jeho arogance a křivé osočování. Zároveň uvedl, že věc předal právní kanceláři. Poctivý eshop dávno ví, co říká zákon. A zákony platí pro všechny. Žádám nejen vrácení mých peněz, tedy 1.990,- Kč, ale také úroky z prodlení, které mi podle zákona náleží.
Kdyby se obchod choval poctivě a objednávku vyřídil tak jak uvádí na webu (10 dní; objednáno 23.6.), a pak peníze vrátil jak mu ukládá zákon, mohla být věc vyřízena už v červenci. Nyní je konec září a obchod stále nezákonně zadržuje mé peníze.
Objednávka č. *** - objednala jsem tři fotografie a jedna z nich (ta poškozená - pokrčená, což u takového produktu snižuje její hodnotu) je: Richard D. Anderson - Anderson SG 09 1 ks Celkem: 1990 Kč
Zboží (fotku) jsem vrátila a požaduji vrácení peněž 1990 kč a k tomu úroku z prodlení.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti Comic-Con Prague s.r.o., Bílkova 855/19, 11000 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Spotřebitelka doplnila následující:
Peníze naštěstí vráceny byly. Trvalo to, ale vrátili je. Děkuji a přeji pěkný den. S pozdravem Pavla Mikušová
S ohledem na výše uvedené uzavíráme stížnost s dosažením dohody.