Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost C&A prodávající oblečení na mnoha svých výrobcích inzeruje nápis "We love BIO", aniž by tyto produkty bio byly. Považuji to za klamavou reklamu. Mnozí si daný produkt koupí právě v domnění, že se jedná o bio tričko, ponožky či kalhoty. Už se však nepodívají na složení na malém štítku - spokojí se s velkým rozjuchaným nápisem na etiketě. Tyto produkty však v naprosté většině bio nejsou.
Nechci peníze nazpět (já si etiketu pozorně přečetla), ale ráda bych, aby společnost neklamala své zákazníky a tento nápis psala jen na produktech, které bio jsou.
|
Tweet |
Klamavá reklama je taková reklama, která souvisí s podnikáním nebo povoláním, sleduje podpořit odbyt movitých nebo nemovitých věcí nebo poskytování služeb, včetně práv a povinností, klame nebo je způsobilá klamat podáním nebo jakýmkoli jiným způsobem osoby, jimž je určena nebo k nimž dospěje, a tím i zřejmě způsobilá ovlivnit hospodářské chování takových osob.
Pokud má spotřebitel podezření, že se jedná o klamavou obchodní praktiku, může podat podnět k prošetření České obchodní inspekci.
Krásný den, paní Šelová,
dovolte společnosti C&A reagovat na Váš podnět. V C&A je každý produkt, který je označen ´´We love BIO cotton´´, vyroben z bavlny organické. Společnost C&A byla v roce 2014 vyhlášena největším spotřebitelem biobavlny na světě, o čemž se můžete dočíst v přiložené tiskové zprávě. Naším cílem je do roku 2020, aby veškerá bavlna, kterou budeme spotřebovávat na výrobu produktů byla pouze organická.
Pokud nám poskytnete bližší informace k Vámi zakoupenému produktu (etiketu či kopii účtenky) rádi Vám přesný materiál prověříme. Kontaktujte prosím naši zákaznickou linku ac-internet@canda.com.
Budeme se těšit na setkání na našich prodejnách, C&A.
Označování bioproduktů se řídí zákonem č. 242/2000 Sb., o ekologickém zemědělství, který vychází z evropské legislativy, konkrétně z nařízení Rady (ES) č. 834/2007.
Použití výrazů odkazujících na ekologickou produkci v rozporu s přímo použitelným předpisem Evropské unie upravujícím ekologickou produkci a označování ekologických produktů je správním deliktem podle § 33a odst. 2 písm. a) zákona o ekologickém zemědělství, za který může být uložena pokuta až do výše 1.000.000,- Kč.
Uvedené nařízení Rady EU v článku 23 k označování produktů stanoví následující:
1. Pro účely tohoto nařízení se má za to, že produkt označen výrazy odkazujícími na ekologickou produkci, pokud se v jeho označení, propagačním materiálu nebo obchodních dokumentech on sám, jeho složky nebo krmné suroviny popisují výrazy, které naznačují kupujícímu, že produkt, jeho složky nebo krmné suroviny byly získány v souladu s pravidly stanovenými v tomto nařízení. Zejména výrazy uvedené na seznamu v příloze a jejich odvozeniny nebo zdrobněliny jako „bio“ a „eko“ mohou být samostatně nebo v kombinaci používány kdekoli ve Společenství a v kterémkoli jazyce Společenství při označování a propagaci produktu, který splňuje požadavky tohoto nařízení nebo požadavky z něj plynoucí.
2. Výrazy uvedené v odstavci 1 se nesmí používat nikde ve Společenství a v žádném jazyce Společenství při označování, propagaci či v obchodních dokladech produktu, který nesplňuje požadavky tohoto nařízení, s výjimkou případů, kdy se nevztahují na zemědělské produkty určené ke spotřebě jako potraviny nebo krmivo nebo kdy zjevně nesouvisejí s ekologickou produkcí. Kromě toho se při označování a propagaci nesmí použít žádné výrazy, včetně výrazů použitých v ochranných známkách, ani postupy, které by mohly uvést spotřebitele nebo uživatele v omyl tím, že by naznačovaly, že produkt nebo jeho složky splňují požadavky tohoto nařízení.
Z výše uvedené citace vyplývá, že nejedná-li se o potraviny či krmivo, vztahuje se na tyto produkty výjimka ze zákazu používání výrazů odkazujících na ekologickou produkci.
Prosíme spotřebitelku o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.
Spotřebitelku znovu žádáme o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Vzhledem k tomu, že spotřebitelka již nevyužila možnosti reagovat, případ uzavíráme.