Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Závada na mobilním telefonu Realme RMX3085 problém s wifi 2,4Ghz
1. rekamace neuznánavyjádření technika je vše v pořádku
2. reklamace uznána (stejná závada) vyřešeno výměnou zakladní desky telefonu
3. rekamace závada přetrvává (reklamace neuznána)
vrácení kupní ceny
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vážení,
Na základě zaslané výzvy byl prověřen průběh reklamací ve společnosti Electro World s.r.o.
Dle prověření při poslední uplatněné reklamaci dne 12.11.2023 spotřebitel 13.11.2023 požádal o ukončení reklamace. Výrobek byl na základě požadavku spotřebiteli předán s tím, že si spotřebitel sám dále zajistí jiné řešení.
Děkuji, Antonín Šíma
Manažer reklamačního oddělení
Děkujeme společnosti za vyjádření.
Jestliže bylo požádáno o ukončení reklamace den po jejím uplatnění, domníváme se, že nedošlo k porušení povinnosti prodávajícího vyřídit reklamaci řádně a včas. Prodávající má na vyřízení reklamace 30denní lhůtu, pokud v této lhůtě reklamaci nevyřídí, může spotřebitel od smlouvy odstoupit. Stejně tak může učinit při jejím zamítnutí, avšak v takovém případě je zpravidla potřeba rozporovat řádné vyřízení reklamace např. znaleckým posudkem.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na vývoj stížnosti reagovat.
Hodnocení:
Komentář: Mobilní telefon byl prodán a zakoupen nový z důvodu opakované nevyřešené závady.