Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den z Liberce,
včera večer jsem dostal na svůj mobil v 18.11 hod. vaši textovou reklamní zprávu , kde nabízíte ve všech prodejnách O2 "super bezdrátová sluchátka za 99 kč".
Zaujalo mne to, dnes jsem došel do vaší prodejnu O2 v Liberci v Pražské ulici poptat se , jak je to s těmi sluchátky. nejprve mne děvče zpovídalo na jméno, č.telefonu, rodné číslo , atd.... a podívala se do PC a řekla mi - máte smůlu, akce včera skončila v 18:00 hodin?
Byl jsem nemile překvapen, neboť dostal jsem tuto vaši reklamní nabídku dne 25.9. v 18:11? tak proč si děláte ze svých klientů legraci a dáváte klamavou reklamu?
Jsem váš dlouholetý klient a jsem rozhořčen vaší klamavou nabídkou a nedělejte si příště z klientů legraci, když jim už po termínu akce posíláte na mobil reklamu.
Není to poprvé, rozzlobilo mne to silně a přemýšlím o jiném operátorovi. Ing.Jaromír Janus/ telefon ***
reklama na sluchátka mi byla poslaná vaši textovou zprávou až po údajné uzávěrce celé akce "bezdrátovkkky za 99 Kč"
mějte seriózní přístup ke svým klientům a važte si jich. Takhle je odháníte ke druhým operátorům!!
|
Tweet |
Podle popisu vzniklé situace by se mohlo jednat o nekalosoutěžní praktiku, konkrétně pak klamavou reklamu podle § 2977 Občanského zákoníku. Zde je v odst. 2 uvedeno, že při posuzování, zda je reklama klamavá, se přihlédne ke všem jejím výrazným znakům, zvláště se přihlédne k údajům, které reklama obsahuje ohledně dostupnosti, povahy, provedení, složení, výrobního postupu, data výroby nebo poskytnutí, způsobilosti k určenému účelu, použitelnosti, množství, zeměpisného či obchodního původu, jakož i podrobnějšího vytčení a dalších znaků zboží nebo služeb včetně předpokládaných výsledků použití nebo výsledků a podstatných znaků provedených zkoušek či prověrek, ceny nebo způsobu jejího určení, podmínek, za nichž se zboží dodává nebo služba poskytuje, a povahy, vlastností a práv zadavatele reklamy, jako jsou zejména jeho totožnost, majetek, odborná způsobilost, jeho práva duševního vlastnictví nebo jeho vyznamenání a pocty.
Pokud by bylo prokázáno, že o klamavou reklamu skutečně jde, mohla by osoba, jejíž právo bylo nekalou soutěží ohroženo nebo porušeno, proti rušiteli požadovat, aby se nekalé soutěže zdržel nebo aby odstranil závadný stav. Dále může požadovat přiměřené zadostiučinění, náhradu škody a vydání bezdůvodného obohacení (§ 2988 OZ).
Dobrý den pane Janusi, mrzí mne, že jste měl důvod k vyjádření nespokojenosti.
Situaci jsem prověřila a v SMS bylo jednoznačně uvedeno, že akce byla platná do 25.9.2023. Nabídky mohou být velmi krátkodobé a vždy v SMS je uvedena jejich platnost. V případě, že jste na prodejnu přišel až o den později, tedy 26.9.2023 a tedy již po skončení platnosti dané akce, nebylo možné ji již využít.
Přesně znění SMS pro jistotu přikládám:
OS: Bezdratovky za 99 Kc? Ano, ctete spravne. Ve vsech O2 Prodejnach ted poridite super bezdratova sluchatka O2 pods jen za 99 Kc. Akce plati pouze v Prodejnach do 25. 9. nebo vyprodani zasob. Tak nevahejte a stavte se! Tesime se na Vas. Vase O2 (OS odhlasite v Moje O2 nebo na lince 800 020 202.)
Akce byla platná do zavírací hodiny daného dne na konkrétní prodejně, případně do vyprodání zásob na dané prodejně, tedy mohla skončit i dříve. SMS jsme zasílali v průběhu celého dne 25.9.2023.
Mrzí mne, pokud došlo k nějakému nedorozumění a pracovnice prodejny vás neinformovala jednoznačně, kdy měla uvést, že akce byla platná jen v daný den.
S pozdravem
Ing. Dominika Niedobová, Guru pro Social Media O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Kdyby byla O2 slušná firma, tak by mi nabídli ta sluchátka za 99 Kč, protože mi je nabídli klamave až po uzávěrem akce .Uvidim jak se firma O2 zachová?
Ing. J. Janus
Děkujeme stranám za poskytnutou součinnost.
Jestliže společnost upozornila, že akce trvá pouze do konce daného dne, jak uvádí v citované SMS, spotřebitel s nejvyšší pravděpodobností nebude moci žádat uplatnění této akce.
Stížnost však nyní přeřazujeme na společnost, aby se k reakci spotřebitele mohla vyjádřit. Spotřebitele poté žádáme o uzavření stížnosti.
Dobrý den pane Janusi, děkuji za vaši zprávu.
Jelikož byla v SMS uvedena jednoznačně platnost dané akce, byť byla zaslána až v odpoledních hodinách daného dne a vy jste ji chtěl využít až následující den, tedy po skončení akce, nemůžeme vaší žádosti vyhovět.
S pozdravem
Ing. Dominika Niedobová, Guru pro Social Media O2
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
S ohledem na výše uvedené stížnost uzavíráme bez dosažení dohody stran.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.