Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 8. 9. 2023 jsem objednala 3 sady po 5ks kompatibilních inkoustových náplní do tiskárny Canon (249,-/sada) celkem za 747,-. Objednávku jsem ihned uhradila přes účet. Jako reakce mi přišel jediný e-mail od Shoptet Pay, kde je potvrzena platba ve výši 747 CZK za objednávku č. *** v obchodě hbshop.cz. A že o své zaplacené objednávce se můžu informovat u obchodníka na letakylevnecz@gmail.com.
Dne 14. 9. 2023 jsem telefonicky kontaktovala firmu hbshop.cz. Pán byl v telefonu milý a vstřícný, informoval mě, že špatně funguje propojení se Shoptet a že o mé objednávce nevěděl. Takže ať mu přepošlu číslo objednávky a co jsem objednala a že to dá do pořádku. Na e-mail se mi nikdo nereagoval a zboží nepřicházelo. Dne 18. 9. 2023 jsem tedy opět telefonovala, ale nikdo telefon nezvedal, až později mi přišla zpráva, že je pán mimo a ozve se mi druhý den. Druhý den se neozýval, tak jsem mu opět volala já... Vymlouval se, že momentálně není u počítače, že hlídá dítě a vysvětloval mi, že zboží je uvízlé na depu Zásilkovny v Jihlavě, protože provozovatel depa neplatil nájem a proto některé zboží zatím nedošlo. Na toto jsem se informovala přímo na Zásilkovně ... zde mi bylo sděleno, že se jedná o problém pouze jednoho depa a to na Liberecku, to Jihlavské je v pohodě.
Pán mi nedal ani číslo zásilky, když mi tvrdil, že zboží poslal ... vymlouval se, že není u PC (to nehlídal dítě, pro změnu zase cvičil). Řekla jsem mu, že nejsem spokojená s jeho přístupem a že odstoupím od smlouvy. Sdělil mi, že to klidně mohu, že mu to je jedno a že má zákazníků dost...
Zítra (27. 9. 2023) budu posílat doporučeně s dodejkou písemné odstoupení od smlouvy.
Zboží mi dosud nebylo doručeno.
Sada 5ks Canon PGI-580, CLI-581 XXL (PGI-580Bk, CLI-581C, CLI-581M, CLI-581Y, CLI-581Bk) -kompatibilní inkoustové náplně (cartridge) v počtu 3 ks (249,-/sada)
Vrácení peněz ve výši 747,-.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Lenka Čermáková, Sídliště Pražská 2875, 58001 Havlíčkův Brod. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, pokud ještě tak neučinil. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.