Společnost


ATIV PLUS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#7058Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 26 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.06.2015, před 10 lety

Josef Kinský

Znění stížnosti

Zakoupil jsem Batoh na pobočce v Klatovech 19.10.2014. Již asi po 2 měsících jsem musel batoh reklamovat,vybral jsem si opravu nebo vrácení peněz. Batoh mi opravili. Za další 3 měsíce mi praskla přeska, to již jsem žádal vrácení peněz. Batoh mi opět opravili. Za další 2 měsíce praskla opět přeska. To jsem si vyžádal vedoucí a hned jsem chtěl vrátit peníze, protože jsem ztratil důvěru o zboží. Sepsali jsme reklamační protokol se všemi předchozími reklamacemi a nechal jsem jim to, že to nějak vyřeší. Dnes jsem si byl vyzvednout reklamaci a na prodejně mi oznámili, že reklamaci neuznají a důvod:"Batoh se nesmí přetěžovat"!
Nevím kolik má zatížení. Ale nosím v něm denně svačinu a pití do práce cca 2kg.


Produkt

Batoh 8103022910677


Požadované řešení

Po třetí reklamaci zboží již nemán důvěru v toto zboží, proto již od druhé reklamace jsem žádal vrácení peněz, abych si mohl zakoupit batoh lepší značky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2015 09:41, před 10 lety

Pokud prodávající reklamaci zamítne jako neoprávněnou a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu, za kterou odpovídá prodejce, měl by se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud se jedná o účelně vynaložené náklady spojené s oprávněnou reklamací, je prodávající povinen tyto náklady na základě žádosti kupujícího proplatit. Účelně vynaloženými náklady jsou náklady, které musí spotřebitel nezbytně nutně vynaložit k tomu, aby mohl reklamaci uplatnit. Jedná se obvykle o náklady na cestovné, poštovné, rovněž i náklady na znalecký posudek.

Nemá-li zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, které kupující očekával s ohledem na povahu zboží nebo které prodávající popsal či inzeroval v reklamě, jedná se o nesplněnou jakost při převzetí. Stejně je posuzován i případ, kdy se věc nehodí k účelu, k němuž je obvykle užívána. V takovém případě může kupující uplatnit práva z vadného plnění. Odpovědnost za vady se v obecné rovině nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Je-li však inzerovanou vlastností konkrétního modelu zboží určitá zvýšená odolnost proti mechanickému poškození, bude třeba zkoumat, pro jaké případy je zachování vlastností garantováno a jak ke vzniku poškození došlo.

Spotřebitel může uplatnit nárok na odstoupení od kupní smlouvy při oprávněné reklamaci třetí stejné vady, která byla již dvakrát opravována a znovu se na zboží vyskytla. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. Za opravu lze považovat i výměnu součástky či příslušenství věci. Do reklamačního protokolu je však bezpodmínečně nutné uvést, že spotřebitel požaduje reklamaci vyřešit tímto způsobem, tedy odstoupením od smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.7.2015 13:38, před 10 lety

Vážení,
obracím se na Vás ve věci stížnosti pana Josefa Kinského ze dne 21. června 2015, kterou vyvěsil na internetových stránkách www.vasestiznosti.cz, které provozuje společnost dTest, o.p.s., IČ: 45770760, se sídlem Praha 10 - Vršovice, Černomořská 419/10, PSČ: 101 00 (dále jako „Společnost“) následně poté, co mu nebyla naší společností ATIV PLUS s.r.o., IČ: 24754668, se sídlem Praha 4 – Libuš, U Zahrádkářské kolonie 1015/12, PSČ: 142 00, jakožto prodávajícím (dále jako „Prodávající“) uznána reklamace batohu.
Pan Josef Kinský si v provozovně Prodávajícího v Klatovech, se sídlem Klatovy, Palackého 780/II, PSČ: 339 01 (dále jako „Provozovna“) zakoupil dne 19. října 2014 batoh (dále jako „Zboží“) za cenu ve výši 218,- Kč (slovy: dvě stě osmnáct korun českých). Následně na Provozovně uplatňoval práva z vadného plnění, neboť na Zboží se vyskytla vada v podobě rozpárané podšívky (dále jako „Reklamace č. 1“). Tato vada byla panu Kinskému na základě jeho výslovného přání opravena. Dne 8. února 2015 na Provozovně uplatňoval pan Kinský další práva z vadného plnění, konkrétně se jednalo o rozbitou přezku na Zboží (dále jako „Reklamace č. 2“), která mu opět byla v souladu s jeho vůlí opravena. V případě poslední reklamace ze dne 6. června 2015 (dále jako „Reklamace č. 3“) byla opět uplatňována stejná vada Zboží jako v případě Reklamace č. 2, přičemž na základě šetření Prodávajícího bylo zjištěno, že tato vada vznikla mechanickým poškozením či běžným opotřebením, pokud bylo Zboží nadměrně jednostranně přetěžováno a či váha uvnitř Zboží byla nerovnoměrně rozložena. Z tohoto důvodu tedy nebyla panu Kinskému práva z vadného plnění na základě Reklamace č. 3 uznána.
Vzhledem k tomu, že se v případě Reklamace č. 1, Reklamace č. 2 jednalo o vadu součásti Zboží, byly obě tyto vady v souladu s platnými předpisy odstraněny opravou Zboží. Reklamace č. 3 měla být vyřízena opět opravou věci, v souladu s reklamačním protokolem sepsaným s panem Kinským o vadě Zboží, bohužel tato nebyla uznána z důvodu výše uvedených a tedy nedošlo k opravě Zboží. Pro úplnost ještě dodávám, že pokud by pan Kinský žádal odstoupení od smlouvy, by byl k tomu oprávněn v případě, že by byla uplatněna práva z vadného plnění pro tři stejné vady, které se projevily ve vlastnostech Zboží, tyto znaky bohužel Reklamace č. 1, Reklamace č. 2 a Reklamace č 3. nenaplňují.
Je nám velmi líto, že pan Kinský nebyl s vyřízením Reklamace č. 3 spokojen, nicméně doufáme, že nám nadále zachová přízeň.

S pozdravem,
Miloš Beneš, jednatel

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.7.2015 20:18, před 9 lety


Josef Kinský

Stále jsem přesvědčen, že vyjádření 3 reklamace že jsem přetížil a následkem toho praskla přezka, s tím nemohu souhlasit. Jedině v případě že prodejce má někde v návodu na použití, že přetížení batohu je od váhy 1 kg.
Jsou ještě jiné možnosti k dotažení reklamace ke zdárnému konci mimo platit "velké" peníze za znalecký posudek. Kolik by takový znalecký posudek stál?

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.7.2015 12:41, před 9 lety

Pokud bude spotřebitel přesvědčený o tom, že důvody uvedené prodejcem v zamítavém stanovisku k uplatněné reklamaci jsou v daném případě neopodstatněné, je možné se svého práva domáhat soudní občanskoprávní cestou. Je možné také ještě před podáním žaloby k soudu vyhledat soudního znalce a reklamovanou vadu s ním zkonzultovat. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem se doporučujeme předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Nebude-li prodávající respektovat závěry znaleckého posudku, důkazní postavení bude v případném soudním řízení posíleno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.8.2015 13:35, před 9 lety

Prosíme spotřebitele o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
17.8.2015 15:50, před 9 lety


Josef Kinský

Hodnocení:

Komentář: Z důvodu, že cena zboží byla zanedbatelná v porovnání dalšího vymáhání přes soudy a placení soudních znalců, tak to ukončuji s tím, že již nikdy nebudu já, rodina a všechny co znám chodit nakupovat. Myslím si že záporná reklama je pro obchodníka někdy horší než zboží vyreklamovat a ještě tím známý ušetřím mé negativní zkušenosti.