Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 16 |
S CK Čedok jsme letěly v termínu 18. - 29.9.2023 do Řecka. Den předem jsme se šli podívat v hotelu na nástěnku na čas, kdy máme být před hotelem pro svoz na letiště. Dočetli jsme se čas 6:50. Kolem půl páté ráno nám volal delegát, že jsme zmeškali let. Že prý naše letadlo bylo jiné číslo letu o dvě hodiny dříve, že jsme si měli hlídat dle čísla letu ve voucheru z Čech. To jsme sice asi měli, ale předpokládali jsme, že když platíme cestovní kanceláři, platíme jí za služby ,,informace klientovi, svoz z letiště a na letiště". A když nás měl vyzvednout řidič před hotelem, nikomu nebylo divné, že nikdo nenastoupil, na letišti nás delegát také nepostrádal, až ve chvíli, kdy aerolinky vyhlásili, že dva pasažéři chybí, zjistil to i delegát. Volal nám pouze informaci, že jsme let zmeškali a řekl nám, ať jdeme někam, kde je wifi a koupíme si vlastní letenky. Víc se o nás nestaral. Letenky jsme si za skoro 10 tisíc koupili, zaplatili si taxi na letiště, odbavili se a pak volal delegát, jestli jsme si to už vyřešili. Ano, vyřešili jsme si sami. Ale takto si představuji, že by to probíhalo kdybychom cestovali na vlastní pěst, určitě ne za placené služby CK. Reklamovali jsme jejich jednání a postup hned po návratu, dodnes jsme 2x urgovali a nikdo se nám nevyjádřil. Požadujeme alespoň částečnou náhradu nákladů za nové letenky a poplatek za taxi na letiště.
CK nás nechala v Řecku, odletěli bez nás
Finanční náhrada zakoupených letenek a platby za taxi
|
Tweet |
Obecně k vadám zájezdu:
Měl-li zájezd vady, vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li k tomu přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Zájezd má vadu, není-li některá ze služeb poskytována v souladu se smlouvou dle § 2537 odst. 1 občanského zákoníku. Služby delegáta cestovní kanceláře jsou součástí služeb cestovní kanceláře v rámci pořádání zájezdu a mohou tedy být i předmětem reklamace.
Existenci vad je nutné doložit. Nevytkl-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu mu vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve.
V souladu s ustanovením § 2537 odst. 2 občanského zákoníku je třeba vytknout vadu pořadateli zájezdu bez zbytečného odkladu, což se nejčastěji řeší prostřednictvím přiděleného delegáta, s kterým je nutno sepsat zápis o vadě zájezdu, kterým pak bude spotřebitel po návratu argumentovat u pořadatele zájezdu jako takového a požadovat nápravu nebo slevu z ceny zájezdu v souladu s ustanovením § 2540 odst. 1 občanského zákoníku.
Dle § 2539 odst. 1 občanského zákoníku platí, že v případě, kdy smlouva o zájezdu zahrnuje i přepravu osob, je pořadatel povinen poskytnout zákazníkovi bez zbytečného odkladu a bez dodatečných nákladů rovnocennou přepravu do místa odjezdu, nebo do jiného místa, na němž se smluvní strany dohodly.
Pro výpočet výše nároku (procentuální slevy) je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení: http://www.evropskyspotrebitel.cz/files/frankfurtska-tabulka.pdf. Sleva se počítá z ceny zájezdu.
K odletu:
O odletu z destinace by měl být spotřebitel řádně informován. Jestliže cestovní kancelář sdělila spotřebiteli nesprávné údaje, na základě kterých se nedostavil k odjezdu autobusu od hotelu na letiště včas, byla by povinna spotřebiteli nahradit vzniklou škodu (tj. nově zakoupené letenky a cestu na letiště).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.