Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#70603Špatně vyřízená reklamace, bez oznámení a potvrzení, peníze vráceny na špatný účet

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 14 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
28.09.2023, před rokem

Matyáš Tofel

Znění stížnosti

Dobrý den,

V alze jsem byl 26.9. reklamovat Fén Dyson Supersonic. Jak jsem i pánovi na přepážce zmínil, přál bych si opravu produktu.
Vyplnil jsem online formulář, kde jsem dal veškeré své údaje. Požadované řešení reklamace však nebylo možné zvolit. Druhý den mne napsal pán od kterého jsem fén (za vyšší cenu kupoval, cca 7000 Kč), že mu přišel e-mail od Alzy, že vyřídili reklamaci a posílají mu peníze zpět. Ne jen, že na můj email, který jsem do formuláře zadal nic nepřišlo, dokonce vyřídili reklamaci bez mého svolení špatným způsobem a nyní čekám zdali mi pán vůbec vrátí reklamovanou částku. Aktuálně jsem bez fénu a bez peněz.
Alza by měla brát v potaz tuto variantu, že produkt koupil bazarově již někdo jiný a nemůžou jen tak zaslat peníze zpět, ještě když jsem ve formuláří vyplnil zcela nové údaje!
Zaměstnanci mne neodpovídají, nebo pouze sdělí, že nemohou nic dělat.
Produkt na faktuře stal pouze 5700 Kč a tyto finance byly údajně prvnímu majiteli vráceny, nyní však neodpovídá a zdali bude seriózní a finance zašle mne není jisté.
Žádám o nápravu situace č. reklamace: ***


Produkt

Dyson Supersonic fén rozbalený


Požadované řešení

Vrácení opraveného produktu s tím, že zpět zašlu vrácenou částku 5700Kč
Nebo, dorovnání ceny nového produktu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.10.2023 10:32, před rokem

Právo uplatňovat reklamaci má výlučně kupující (v tomto případě tedy osoba, od které stěžovatel použité zboží koupil). V případě, že reklamaci podává jiná osoba, je možné, aby po něm společnost požadovala pověření. Nejčastěji postačí účtenka či faktura. Možné je také postoupit jinému právo zboží reklamovat nebo mu napsat plnou moc k uplatňování práva z odpovědnosti za vady. Vzor pro postoupení práv z vadného plnění je možné nalézt zde: https://www.dtest.cz/clanek-3286/postoupeni-prav-z-vadneho-plneni.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Vzhledem k tomu, že reklamace spotřebitele byla uznána, vybírá nárok (dle hierarchie nároků) zpravidla podnikatel tak, aby ani vůči jedné ze stran nebyl nárok nepřiměřený. Prodávající může odstoupení od smlouvy spotřebiteli nabídnout, avšak spotřebitel jej nemusí přijmout. V tomto případě se dle našeho názoru jednalo o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů.

Společnost by si měla ověřit, komu peníze vrací. V tomto případě se však domníváme, že reklamaci podávala neoprávněná osoba, jelikož pravděpodobně nedošlo k postoupení práva zboží reklamovat.

Částku za odstoupení od smlouvy v rámci reklamace by tak měl stěžovatel požadovat po osobě, od které zboží zakoupil. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.10.2023 16:49, před rokem

Dobrý den, děkuji za vyjádření. Naši zákazníci mají nárok uvést preferovaný způsob vyřízení reklamace, nicméně o konečném vyřízení reklamace rozhoduje Alza.cz nebo servis, kde je produkt zaslán. Jelikož faktura je vystavena na firmu, dobropis lze proplatit pouze původnímu majiteli. Reklamace byla vyřízena řádně v souladu s platnou legislativou, přičemž navrácení produktu také není možné. Adéla, Alza.cz , oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.11.2023 15:38, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.12.2023 19:36, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.