Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:712
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:23
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#70609Neuznaná reklamace, nefunkční topný systém, obsah CO2 v chladícím systému

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 24 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.09.2023, před rokem

Sergei Lisin

Znění stížnosti

Dne 17.5.2023 jsem zakoupil automobil Škoda Karoq. Adresa prodejce Dopraváku 874/15, Praha. R.v.: 2018. Stav kilometrů 72133 km.
Prodejce AAA Auto při prodeji neoznámil, že auto má nefunkční topní systém, během servisní prohlídky 14.6.2023, kde byla diagnostikována neprůchodnost chladicího systému a doporučena výměna radiátoru topení a proplach chladicího systému.
27.7.2023 jsme se obrátili na servis v Německu, kde byla zjištěna závažnější závada – výfukové plyny se dostávaly do chladicího systému, což nám znemožnilo používat auto. Tato situace zrušila naši dovolenou a museli jsme se vrátit do České republiky vlakem.
Odtah vozidla zpět do Čech byl proveden 23.8.2023 na vlastní náklady.
V autoservisu 5.9.2023 byla zjištěna závada – výfukové plyny CO2 se dostávaly do chladicího systému, předběžné náklady na úpravu činí 61 066 Kč s DPH. Dodána servisní zpráva s podrobným popisem. Stav kilometrů 79900 km.
5.9.2023 byl sepsán protokol o reklamaci, 13.9.2023 reklamace byla zamítnuta.


Produkt

Škoda Karoq 2.0 TDI 110kW Style 4x4 DSG, r.v. 2018, datum koupě: 17.5.2023


Požadované řešení

Požaduji buď výměnu za jiné vozidlo nebo provedení oprav na náklady společnosti AURES Holdings a.s. tak, aby vozidlo bylo ve stavu bez vad.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.10.2023 08:14, před rokem

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.11.2023 11:37, před rokem

Vážený pane Lisine,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Vada na vozidle v době prodeje nebyla. Za uvedenou vadu tak společnost nenese odpovědnost.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2024 06:55, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2024 13:38, před 11 měsíci

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.