Společnost


DEICHMANN-OBUV s.r.o.

Počet nahlášených stížností:123
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#7061Postup při reklamaci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.06.2015, před 10 lety

Jana Mackovi

Znění stížnosti

Dobrý den, chtěla bych se s Vámi podělit o naši zkušenost s reklamací bot na prodejně Deichmann v Opavě Kateřinkách. Převzetí reklamace obou párů bot proběhla v pořádku. Ovšem při přebírání jsem nebyla spokojená s opravou, boty uvnitř byly v horším stavu než před reklamaci. Ještě podrobnosti / oba páry byly stejné značky, nošené přibližně 3 měsíce a na obou byla stejná vada /. Paní T., která mi boty předávala, na mne i mého muže byla nepříjemná a nepustila mne ke slovu a neustále říkala, že nám spravili jen to, co jsme chtěli. Ale před reklamací ty boty uvnitř tak poničené nebyly. Nakonec boty opět vzala na reklamaci. Datum v reklamačním protokolu nepřepsala, že se to stihne. Dnes, když jsme si pro boty šli, opravené nebyly a opět na nás byla paní Křížová nepříjemná, že tu boty nemá a že si máme přijít jindy. Sdělili jsme ji, že na reklamačním protokolu je datum 21.6. 2015. To ji nezajímalo. Do nejbližší prodejny to máme 40 km, proto jsme požádali paní zástupkyni o proplacení nákladů spojených s reklamací a ta na nás jen přes regál houkla, že si máme zažádat na internetu a že nám proplatí stejně jen vlak. Její jméno bohužel nevím, jelikož na nás mluvila přes regál. Na dopravu používáme auto, jelikož máme onkologicky nemocného syna a nemůže být doma sám. Děkuje rodina Macková


Produkt

Pánská vycházková obuv 13130352/46


Požadované řešení

Vrácení kupní ceny a proplacení cestovních nákladů. Již jsme v Opavě byli 3x a 1 cesta nás tam ještě čeká.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2015 16:21, před 10 lety

Účelně vynaloženými náklady jsou takové náklady, kterých bylo skutečně třeba k uplatnění práva z odpovědnosti za vady a pokud byly účelně vynaloženy. Prodejce je povinen tyto náklady na základě žádosti kupujícího proplatit. Právo je nutné uplatnit do 1 měsíce po uplynutí lhůty určené pro vytknutí vady, tedy u spotřebního zboží zakoupeného v obchodě nejpozději do 25 měsíců od převzetí, jinak hrozí, že soud spotřebiteli právo nepřizná, pokud prodávající namítne neuplatnění práva včas. Právo na jejich úhradu vychází z ustanovení § 1924 občanského zákoníku.

Pokud spotřebitel doloží vyúčtování jízdních nákladů, měl by mu prodávající nahradit náklady v této výši. Nedoložení takového vyúčtování však neznamená zánik práva na náhradu. Prodávající je pak povinen poskytnout náhradu alespoň ve výši nejmenších možných nákladů, což znamená obvyklou cenu jízdného na danou vzdálenost.

Jak bylo řečeno výše, jako účelně vynaložené náklady lze chápat pouze nejmenší možné náklady. Prodávající proto může odmítnout hradit náklady za dopravu automobilem, pokud bylo účelné a možné v daném konkrétním případě využít levnější způsob dopravy. Takto snížené náklady je však prodávající povinen uhradit bez jakékoli nutnosti jejich dokazování. Doporučujeme se však vždy dohodnout s prodávajícím na způsobu uplatnění reklamace, i způsobu přebírání zboží z reklamace. Je-li nezbytné například z důvodu větších rozměrů věc dopravit vlastním autem, je třeba použít na vypočtení nákladů předpisy o poskytování cestovních náhrad v pracovněprávních vztazích.

Prodávající nebo jím pověřený pracovník má povinnost o uplatněné reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Nejzazší termín pro vyřízení reklamace činí tedy 30 dní ode dne uplatnění. Počítání času (rovněž i lhůty pro vyřízení reklamace) je upraveno v § 605 občanského zákoníku. Lhůta nebo doba určená podle dnů počíná dnem, který následuje po skutečnosti rozhodné pro její počátek. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující.

Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebiteli vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.

Odstoupení od smlouvy je platné od chvíle dojití druhé straně. Má se za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Odstoupením se smlouva od počátku ruší a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění. K vrácení peněz je vhodné prodávajícímu určit přiměřenou lhůtu. Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.7.2015 13:17, před 9 lety

Společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, jež je založena na principu dobrovolnosti.
Z výše uvedeného důvodu stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.