Počet nahlášených stížností: | 146 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Po pečlivém výběru jsem dne 3.4.2023 zakoupil zádový benzínový rosič
HECHT 459 s udávaným dosahem postřiku max. 16m. Stroj byl na
prodejně v Obchodní zóně Otvice motoricky vyzkoušen bez funkční
závady (bez náplní). Při prvním použití cca po 3 týdnech jsem zjistil, že
stroj sotva dostříkne na strom o výšce cca 4,5 m. Při další potřebě
použití rosiče jsem stříkal třešeň vysokou cca 5,5 m a bylo zřejmé, že
dostřik stroje neodpovídá udávané vzdálenosti 16 m, při maximálním
výkonu motoru (kdy jsem se již bál, že může dojít k poškození stroje)
jsem dosáhl stěží rosení na výšku těch cca 5,5 m. Tímto jsem se
přesvědčil, že parametry stroje neodpovídají udávaným hodnotám ve
specifikaci zařízení. Stroj jsem tedy 21.6.2023 reklamoval u prodejce. Po
měsíci se stroj vrátil zpět na prodejnu s vyjádřením servisu, že je bez
závady a plně funkční. S tímto jsem nesouhlasil a obratem reklamoval
stroj znovu. Cca po 3 dnech se mi telefonicky ozvala vedoucí prodejny
pí. B s tím, že reklamace nebyla uznána a ať si stroj vyzvednu.
Toto jsem odmítl a snažil se vysvětlit, že stroj neodpovídá udávaným
specifikacím. Byl jsem \\\"poučen\\\", že se jedná o multifunkční
zařízení, kdy při rozstřiku granulí může být dosaženo vzdálenosti až 16
m. Tyto odlišnosti ve výkonu (vzdálenosti dostřiku) nejsou nikde
uvedeny. Já jsem zakoupil zádový rosič s dostřikem do 16 m. Toto není
splněno. Reálný dostřik cca 5 - 5,5 m mi není k ničemu a stroj jsem
nemusel pořizovat. Požadoval jsem odstoupení od smlouvy, v tomto
mi nebylo vyhověno. Domnívám se, že se jedná o klamavé informace a
nekorektní jednání.
zádový benzínový rosič HECHT 459
odstoupení od smlouvy
|
Tweet |
Podle § 5 zákona o ochraně spotřebitele platí, že pokud u výrobku společnost uvede věcně nesprávnou informaci, a spotřebitel díky této informaci výrobek nakoupí, považuje se takové jednání za klamavé. Klamavé opomenutí je podle § 5a téhož zákona situace, kdy společnost opomene uvést podstatné informace, které v dané souvislosti spotřebitel potřebuje pro rozhodnutí ohledně koupě, a právě kvůli neuvedení těchto informací spotřebitel nakoupí. Klamavé konání i klamavé opomenutí jsou přitom nekalé obchodní praktiky.
Podnikateli, který se dopustí nekalé obchodní praktiky, hrozí postih od příslušného dozorového orgánu. V případě podezření na spáchání nekalé obchodní praktiky můžete podat k dozorovému orgánu podnět. Dozor nad dodržováním zákazu nekalých praktik vykonává Česká obchodní inspekce, ke které může spotřebitel podat podnět zde: https://www.coi.cz/podatelna/.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Žemličko, velice si vážíme, že jste se rozhodl zakoupit tento výrobek. Uvedená hodnota dosahu je hodnota maximálního dosahu tak, jak je uvedeno v návodu k použití tohoto výrobku. Na tuto hodnotu má vliv celá řada faktorů. Výrobek odpovídá příslušným standardům EU a je schválen do prodeje. Mrzí nás vzniklá situace, ale ze strany HECHT MOTORS s.r.o. nedošlo v tomto případě k pochybení. Musíme Vám sdělit, že nevznikl nárok na odstoupení od kupní smlouvy a na vrácení kupní ceny za tento výrobek. Děkujeme za pochopení. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, 20.10.2023 jsem předal na prodejně žádost o odstoupení od kupní smlouvy s uvedením paragrafu ze zákona. Reagovala vedoucí prodejny emailem po 2 dnech, stejně, jako dříve, že je výrobek v pořádku a že splňnuje vše, co má. Odpověděl jsem, že to tak není a že trvám na odstoupení. Dále je to bez reakce. Čekám tedy do 20.11.2023.
Děkuji za zájem,
s pozdravem Jiří Žemlička
tel. ***
Děkujeme stranám za poskytnuté reakce.
Protože společnost trvá na svém stanovisku, že nepochybila, může se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci, která může ověřit, zda je informování spotřebitele řádné. Pokud by tomu tak nebylo, mohl by spotřebitel výrobek reklamovat a vzhledem k neopravitelnosti vady nejspíše i odstoupit od smlouvy.
Stížnost ponecháváme přeřazenou na spotřebitele, aby mohl informovat o dalším vývoji a případném stanovisku ČOI.
Jako spotřebitel čekám na řádné vyřízení společností HECHT, mail od pí. vedoucí ani od servisu mě nezajímá, tito stále tvrdí svou pravdu, že stroj je v pořádku. Stroj motoricky funguje, ovšem nenaplňuje parametry udávané prodejcem (výrobcem).
Vážený pane Žemličko, je nám líto vzniklé situace, ale ze strany HECHT MOTORS s.r.o. nedošlo v tomto případě k pochybení. Naše společnost postupuje dle platných zákonů a obchodních podmínek veřejně přístupných na našich internetových stránkách. Vždy se snažíme najít řešení tak, aby naši zákazníci zůstávali spokojení jak s námi nabízenými výrobky, tak s našimi službami. Vaše stížnost byla vyřízená podle Vámi uvedeného požadavku. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Po mnoha reklamacích a výzvách k odstoupení od smlouvy mi bylo konečně vyhověno. Děkuji společnosti dTest za pomoc při řešení tohoto problému. Snad si společnost Hecht Motors uvědomila, že ve specifikaci k výrobku zádový nosič uvádí nepravdu.
Děkujeme spotřebiteli za poskytnuté vyjádření. Stížnost vzhledem k výše uvedenému uzavíráme s dosažením dohody stran.